vägra-gå-och-lägga-sig-period


Den här gjorde Elvis hos dagmamman dagen innan Ella föddes. Vi var ju iväg till Gävle på inskrivning för kejsarsnittet då och därför fick Elvis vara hos dagmamman medan. Tydligen hade Elvis faktiskt klistrat dit varenda grej själv också.



Två bilder som David tog ikväll på sötnosarna. Rumpbilden är ju lite rolig fast Ella var mest arg för hon ville inte alls ligga på mage så vi fick vända på henne strax efter kortet togs, haha!



Lite bilder från igår och idag.



Godkväll gott folk!
Elvis har precis somnat (kl 21) och det enda som tillslut fick honom att somna var att David vyssade honom. Han är inne i någon slags vägra-gå-och-lägga-sig-period nu så det blir rätt sena kvällar för honom. Först är han hur medgörlig som helst och ger oss godnattpussar/kramar innan den som lägger honom tar med honom upp men sedan när man kommer in till hans rum så blir han alldeles tvär och bara slänger sig runt. Tokledsen blir han och det går inte att göra någonting alls så det är bara att vända och gå ned igen. Det dumma är ju att han är skitrött och blir bara mer och mer övertrött ju senare det blir. Hoppas att han blir "sig själv" igen snart.

Idag var Elvis, som jag skrev tidigare, hos dagmamman och fick leka av sig lite. Ella och jag passade då på att sova en lång jäkla middag och det var riktigt skönt. Tro mig när jag skriver att jag hade lätt kunnat sova vidare men jag lyckades hitta en liten gnutta disciplin i mig och tog mig upp efter 4,5 timmes sömn.

När Elvis senare kom hem så stannade vi utomhus i väntan på att pappa David skulle komma hem och följa med oss till affären på andra sidan gatan. Väl där så sa vi åt Elvis att han fick bestämma vad vi skulle laga till middag och tur var väl det för han gick till en hylla med tacos-grejer och tog fram ett paket med  tortillas (sådant där mjukt taco-bröd?) och såg nöjd ut. Det gjorde vi med!

Minstingen fortsatte med sin sovardag när jag klivit upp men några vakna stunder har hon haft iallafall. Och lagomt till att jag skrev det där slog hon upp sina ögon och ligger nu i sin fars famn alldeles bredvid mig. Hon ligger oonch tokstirrar på honom. Myspys..

Igår hade hon däremot en magknipsdag tror jag? Det är så himla svårt att veta tycker jag. Magknip, närhet eller hunger? Det enda jag vet är att när hon har en sådan dag så vill hon inte ligga ned själv i två sekunder ens och jag ger henne mat hela tiden ifall det är hunger för hon letar ju efter tutten. Fast grejen är ju att de kan tro att de är hungriga när de har magknip.. Drygt. Men det är ju inte varje dag. En eller två dagar i veckan tror jag hon kör med en sådan dag, haha. Jag får allt höra med bvc-sköterskan på onsdag om hon har någon aning om vad Ella kan tänkas vilja dessa dagar. Det roliga med Ella är dock att hur dagen än sett ut, magknip (?) eller ej, så tvärslocknar hon när vi lägger oss för natten. Hon kan vara gnällig (då hon har en sådan dag) på nedervåningen men så fort jag lägger henne i sin säng så är det som om hon aldrig haft något "problem". Riktigt skönt må jag skriva..


Den första juni funderar vi på att åka iväg till Järvzoo. Vi har ju tänkt att vi ska dra dit i sommar så Elvis får kika på lite djur (han förstod inte så mycket förra året i furuvik) och idag fick vi en lapp av dagmamman där det stod att de ska åka dit den första juni. Så varför inte passa på när de andra dagbarnen med föräldrar också ska dit? Blir nog bra det. Massa fina bilder blir det nog också men jag och David lär ju slåss om kameran. Vi får göra upp något slags schema, haha. Eller så får man ta en varsin bild på varje djur... hm.. haha.

Nu måste jag uppdatera detta om jag ska hinna med att göra något annat ikväll innan det är dags för John Blund att dyka upp.

Ha en bra kväll och sov gott när ni ska sova!

Kommentarer
Postat av: Linda

Roligt med Järvzoo :) Dit ska vi kanske åka på fredag, om vädret tillåter :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback