Söndag hela dagen

Idag har det varit söndag hela dagen lång och vi har haft fullt upp hela dagen.
Vid halvett befann vi oss hos barnmorskan för att väga Ella och se om hon går upp i vikt. När hon föddes vägde hon ju 3120g men gick ned till 2841g, vilket är helt normalt. Nu hade hon gått upp till 2985g och det betyder att hon får i sig mat och det känns ju skönt att veta att tuttarna producerar tillräckligt med mat åt vår lilla tös!

Vi for sedan till Davids farfar som fyller år idag. Fikade lite och visade upp Ella för halva Davids släkt, haha! Sedan blev det dags för nästa kalas på Alftavägen. Jim (Min syster Ankis man) fyllde år igår och Ängla (systerns dotter) firades i förväg. Grattis till er!!

När vi kommit hem sent på eftermiddagen så insåg David att han inte hade någon snus hemma så han for iväg till sin far och fick låna en dosa av honom, så slapp vi åka till Bollnäs igen. Han tog med sig Elvis och jag stannade här hemma på gården med Ella i vagnen. Verkligen skönt utomhus!

När de kom tillbaka tog vi oss en promenad till badstället här i närheten. Det är riktigt mysigt och fint där. Elvis fick springa runt lite där men vi fick ha stenkoll på honom eftersom han gärna hade tagit sig ett dopp om han fick, haha!

Det är så roligt att se Elvis med Ella. Han är så himla go med henne och sträcker fram sina armar samtidigt som han ropar "Ella!" och menar att han vill hålla henne. Elvis ger alltid pussar och kramar när han säger godnatt och nu får Ella alltid puss och kram när han lägger sig också.


Ella sover väldigt mycket. Idag har hon sovit hela dagen, knappt vaken då hon äter. Hon brukar ha sin vakenstund runt kl 20 på kvällarna (har varit så hittills, de få dagar hon varit utanför magen) men ikväll har hon inte haft den ännu. Undra om hon tänker ha den inatt? Sover, skiter och äter.. mjo det är faktiskt så! Elvis sov lika mycket han också, fast han hade gulsot så jag trodde att det var därför, haha! Jag har iallafall två gofisar här hemma.. och David då, en gofis han med!


Tack för alla kommentarer! Så roligt med kommentarer och jag ska försöka bättra mig jag också. Ge fler kommentarer när jag läser andras bloggar. Det blir så mycket roligare om man får något slags "svar" på det man skriver ju!


Batteriet på min kamera kände sig alldeles urladdat idag och därför kunde jag inte fotografera något under dagen, trist! Jag laddade det en sväng när vi var hemma ikväll så jag kunde ta någon bild iallafall. och de två första är från imorse.







Dessa tre bilder tog min kära mor idag! Fina va?


Kommentarer
Postat av: Milla

Den där när Ella stödjer huvudet på handen är ju så groteskt söt! Alla andra också för den delen. Jag måste bli bättre på att skriva jag också, eller kanske först skaffa ett intressant liv att skriva om.

2008-05-05 @ 01:05:55
Postat av: Camilla

Vad söta barn du har :)

Postat av: Ragnvi

Superfina bilder hela vägen Kaisa!

Så himla söta dina barn är!

Lyckat till!

2008-05-05 @ 08:47:05
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback