Barnmorskebesök

Glad påsk på er allihopa! Jag vet inte om det bara är jag men känns det inte lite konstigt med påsk i mars?

Jag var till min barnmorska idag och allt såg bra ut. Bäbisen ligger med huvudet nedåt men det är fortfarande rörligt. Det finns tre stadier.. Först rörligt, sedan ruckbart och tillslut så har bäbisen fixerat sig och bara väntar på att kika ut. För omföderskor kan bäbisen dock vänta med att fixera sig ända in i det sista.

SF-Måttet (symfys-fundus) var 32,5 ( barnmorskan mäter avståndet mellan blygdbenet (symfysen) och livmoderns överkant (fundus)) och hjärtslagen låg på 148. Blodsockret och blodtrycket såg också bra ut.

Efter denna kontroll for jag hem till mina föräldrar eftersom det dröjde någon timma innan bussen gick. Följde med min
kära mor till stadens torg men det var inte så mycket att kika på där.

Tjugoöver två steg jag på bussen hem för att hämta min lilla påskkärring! Försökte fotografera honom här utanför när vi kommit hem men det var så mycket snö att han ramlade mest hela tiden och var ingen vidare modell, haha! Men fick någon bild iallafall.




Imorgon brummar vi iväg till Mora och min syster med familj. Där blir det påskmiddag och umgänge med familjen, mysigt. Det blir nog roligt för kusinerna att ses igen. Det skiljer ju bara två månader mellan Noah och Elvis.
 

Här är lite bilder från gårdagen då vi firade min kära mor.
Jag tog tyvärr inte många bilder och de få jag tog blev ju som de blev!







Nej usch, nu är jag riktigt trött och känner att sängen ropar på mig. Det trista är väl att tvättmaskinen ropar ännu högre eftersom den är färdigkörd och väntar på att bli av med all blöt tvätt. Plikten kallar? Nä, David får allt ta upp den eftersom jag gick ned och satte igång maskinen!

Godnatt och ha en trevlig påskhelg!

Kommentarer
Postat av: ****Kajsa****

Smörgåstårtan såg riktigt god ut.

Postat av: Ragnvi

En sån gofis du har! Undrar vad en sån liten tänker om att bli påklädd o målad i ansiktet?! Sötaste påskkärringen på länge i allafall!
Hälsa Lotta från mig o kära mor å!

2008-03-20 @ 23:22:20
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: johan

det var en gullig påskkärring!

2008-03-21 @ 20:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback