15-16timmars sömn

Morrnmorrn!

Elvis kände för att kliva upp redan halvsju idag och det var ju bara att leka följa John och låtsas vara lika pigg som honom. Just idag hade jag velat ha tillbaka Elvis period som han hade när han var en liten bäbis då han sov 15-16 timmar i streck om natten, utan att vakna för mat osv. Snacka om att jag var bortskämd då, haha! Jag kunde lägga honom vid sju-tiden och han sov gott ända fram till halvelva morgonen efter. Jag fick rejält med egentid på kvällarna och kunde gott lägga mig sent utan att mista massor med timmars sömn. Han sover ju fortfarande bra men under den perioden var han ju en extrem sjusovare! Jag minns att jag frågade bvc-sköterskan om det verkligen var normalt att de sov så mycket, haha! Han var runt 5 månader när han körde sin 15-timmarsperiod om nätterna.

Idag blir det 1,5 års-kontroll på bvc och det ska bli spännande att se hur mycket han växt och lagt på sig (oj vad fel det lät, är ju bra om att han gått upp i vikt). Sköterskan kommer säkert att titta på vad han kan och inte kan.

Nästa gång vi träffar bvc-sköterskan (efter denna) så blir det nog med lillbäbisen i magen som blivit vräkt med hjälp av kejsarsnitt.

Om en vecka (+1 dag) får vi reda på datumet. Efter en färd till Gävle och lite prat med läkaren så vet vi nog. Kvart över elva nästa torsdag sitter jag där och är pirrig. Jag hoppas verkligen att jag får snitt i v.38 eftersom Elvis dök ut två veckor innan beräknad datum. Vill inte att det ska starta själv för då blir det ju akutsnitt igen och man vet ju aldrig hur fort det går, jag kan ju inte föda normalt eftersom bäckenet är för trångt!

Eftersom David jobbar blir det mina föräldrar som ska skjutsa mig till Gävle och det blir även Valbo och Ikea när vi ändå är där, nice!

Nu ska jag och Elvis dricka lite O´boy och äta en varsin gurk- och ostmacka, gött!

95949-2775

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback