hårproblem

Nu sover äntligen lillskruttan. Hon roar sig nämligen med att äta hela kvällarna så det blir inte mycket tid över för bloggande, David kan ju inte direkt ta henne heller. Nu sover hon dock sött i babysittern efter att ha ätit nästan konstant sedan Elvis somnade vid sju-tiden.

Ja just det ja! Ella log medvetet för första gången igår, vilken känsla! Alla som är förälder vet hur det känns att se sitt barn le för första gången.. eller ja, le överhuvudtaget! Det är nog det bästa som finns.. att se sina barn skratta och le!

Idag blev vi bjudna på lunch av Davids föräldrar och det var både gott och trevligt. Elvis fick en balja med vatten så han kunde leka med båtarna i den men efter en stunds lekande så bestämde han sig för att göra båtarna sällskap, haha. Det var en väldigt liten balja så det såg lite roligt ut.

Idag:


Davids pappa tog en bild på mig. Ni ser hur hur tråkigt håret ser ut, jisses.




Efter lite lunchande och badande brummade vi hemåt för att träffa Tina och hennes son Anton (3 mån yngre än Elvis) som kom på besök. Elvis var dock jättetrött eftersom han inte sov någon middag. Eller jo, han sov i en halvtimma i vagnen men det blåste så rackarns mycket att han vaknade. Så han var lite grinig och knuffade Anton lite då och då, stackarn.

Jag sitter och funderar på hur vi ska göra med Elvis hår som växer på som tusan. Hans lugg är för lång och det hjälper ju inte med att vi drar luggen åt sidan hela tiden heller. Vi brukar vanligtvis klippa luggen på honom men det ser ju lite roligt ut med lugg också. Ska vi verkligen klippa hans fina lockar? Ena dagen vill jag klippa honom men nästa så tycker jag att han är så himla fin med sitt hår, även om många tror att han är en flicka. "Har HON fått en LILLEBROR?", haha! Hur skulle ni gjort? Eller hur har du gjort?

Samtidigt funderar jag på vad jag ska göra åt det som ska föreställa hår på min skalle. Det är alldeles slitet och måste verkligen klippas. Någon som känner sig manad att ta tag i mitt hår? Har funderingar på om jag ska färga det mörkbrunt också. David tyckte dock att jag ska ha färgen jag har nu... hm, svårt! Vill nog ha långt hår iallafall men kanske lite etapper?


Några bilder från gårdagen:



Gofisarna sussade sött.
Elvis hade tagit Ellas napp också, haha!





Nu, när jag lagt till bilderna i inlägget, har klockan hunnit springa iväg och visarna  säger mig att den är 23:00. Kanske dags för oss flickor att göra som herrarna i huset - sova!
Ella sover iofs i mitt knä redan. Hon åt en slurk precis och slocknade mitt i allt.

Natti!



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker du är fin och naturlig i ditt hår nu! Oc vad långt det har blivit! Annat mot vad mitt hår är, haha usch. Vägrar färga det ska verkligen få växa ut men vad jobbigt det är!!

Postat av: Frida

Ja det är helt underbart när de ler och skrattar! Vilka härliga barn ni har! Så söta små krabater!

2008-06-09 @ 21:05:46
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Fnyz/Hanna

jag skulle ha beslutat att klippa åxå, för det växer ju faktiskt ut igen! men ni behöver ju inte klippa pottfrilla :-D



På de nyaste fotona på ella så tycker jag hon är ännu mera lik David även omman alltid sett at han är pappan ;-) nu är hon liksom en liten minidavid :-p

2008-06-09 @ 22:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback