Bättre för miljön

Nu är det banne mig dags att jag tar mig i kragen och fixar ihop ett inlägg här. Jag "lovade" ju trots allt, igår, att jag skulle uppdatera idag. Det blir visserligen ett väldigt sent inlägg men det blir så nu för tiden eftersom vi har två barn att gosa med och tiden för att skriva en lång "predikan" finns inte tidigare på kvällen. Då prioriterar jag såklart att umgås med småtrollen innan läggdags.

Vi fick besök idag. Det var Sandra, Klas och deras son Kevin (lika gammal som Elvis) som hälsade på. Riktigt roligt! Sist jag såg Kevin var nog på hans ettårskalas, i augusti förra året. Jisses.. Vi måste umgås oftare! Jag glömde dock att fotografera något, trots att jag satt med kameran i handen mest hela tiden, typiskt!

Annars har vi inte gjort så mycket faktiskt. Jag städade lite på förmiddagen och David dejtade gräsklipparen ikväll, så lite nytta blev det iallafall.


På måndag ska Elvis iväg till dagmamman medan jag och Ella ska fara in till Bollnäs för att mäta och väga henne. Det ska bli intressant att se hur mycket måttbandet och vågen stannar på. Kanske kikar vi runt lite på stan medan vi väntar på bussen som skall ta oss hem till Hällbo igen?

Vet ni förresten vad som är väldigt irriterande? Jag brukar åka med bussen halvnio från Hällbo om jag ska in till Bollnäs och det brukar oftast passa jättebra. Det dumma är att de tydligen ställer in den bussen på sommaren, hur menar de då att man ska ta sig till Bollnäs på förmiddagen? Jag får alltså välja mellan att åka klockan sju på morgonen eller vänta till halvtvå på eftermiddagen. Man ska ju åka buss för att det är bättre för miljön och de höjer priserna på bensinen för att vi ska åka kollektivt istället... borde de inte sätta in bussar så att folk faktiskt KAN åka isåfall?


David jobbar förresten bara veckan som kommer och sedan blir det semester som gäller, fy vad skönt!



Dags att inta sovpositionen, god natt gott folk!



Kommentarer
Postat av: eva sturesson

fina barnbarn jag har

Postat av: Milla

Herregud vad Ella var lik David på den sista bilden. Och vad oliks sig Elvis är i det korta håret. Superfint dock.

2008-06-29 @ 01:32:23
Postat av: Fnyz

vad söta foton på dem de var :-) godingarna

2008-06-29 @ 09:59:24
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Frida

Måste hålla med dig om det där med bussarna här ute i Hällbo. Det är helt sjukt att det ska fungera på det viset!!

Kramar

2008-06-30 @ 12:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback