Ett recept på p-piller?

Ikväll hittade jag ett oöppnat brev till mig här hemma, som jag missat att öppna (undra när det kom?). Vet ni vad som låg där i? Ett recept på minipiller, haha! Inte har jag bett om det? Jag började fundera på om det var barnmorskans sätt att säga:
- Nu vill vi inte se dig här något mer! (alltså inte bli gravid igen)

Det stod mitt namn på receptet men det var inte "min" barnmorska som skrivit det, riktigt konstigt. Jag såg ut som ett stort frågetecken enda fram tills jag såg personnumret som var skrivet ovanför mitt namn - inte mitt! Det var inte ens likt mitt förutom att den person som antagligen ska ha receptet är född 78 (jag är född 87), resten av numret är helt andra siffror. Hur har hon lyckats få dit mitt namn?

Det var den 15:e Juni som receptet skrevs så jag antar att det var någon dag sedan jag fick brevet. Stackars människa som väntar på det där receptet, haha! Förhoppningsvis har hon ringt till barnmorskan och fått ett nytt hemskickat men jag ska ändå ringa till mödravårdscentralen imorgon för att berätta, ifall att.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha vad roligt :) Får hoppas att den som skulle ha dem fått nytt recept då :) Hehe.

Postat av: Frida

Men herregud vilka klantar! Kan tänka mig att det var Kerstin som skrivit receptet... hon är lite virrig :)

2008-06-27 @ 20:58:44
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback