Du får kramp om du badar direkt efter maten!

"Titta inte i kors, då kan ögonen fastna!"

Jag var bara tvungen att lägga in denna bild på Elvis när han var 1 månad gammal.



Det finns påståenden som förs vidare mellan föräldrar och barn, generation efter generation. Vad stämmer egentligen?



Titta inte i kors, då kan ögonen fastna!
Vad tror du, sant eller falskt?
Klicka
HÄR för att få svaret!



Om du läser i mörkret skadas din syn!
Är det bara en myt eller är det faktiskt sant?
Klicka HÄR för att få svaret!



Bada inte direkt efter maten – då får du kramp!
Det här har nog alla barn hört någongång. Så, är det ofarligt att ta sig ett dopp efter att ha käkat lite middag? Eller krampar jag så fort mina tår nuddar vattenytan?
Klicka HÄR för att få svaret!



Sväljer du tuggummit stannar det i magen.
Undra hur många tuggummin det borde finnas i min mage sedan barndomen? Sant eller falskt?
Klicka HÄR för att få svaret!



Hm, undra om jag någonsin kommer att råka häva ur mig någon av dessa påståenden till mina barn? Det kanske kommer av bara farten? Haha! Det återstår att se!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken tur, jag som fortfarande kan komma på mig själv med att svälja tuggummin :D

Postat av: eva sturesson

haha nu vet vi äntligen hur det är. Jag trodde det var Ella på bilden

2008-06-15 @ 11:30:00
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag trodde också det var Ella på bilden innan jag läste att det var Elvis när han var liten. De e otroligt lika varandra!! :)

2008-06-15 @ 12:28:55
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback