Träningstips?


Denna lilla krabat dök upp då jag tänkte fotografera blomman.

Godkväll gott folk!
David gick upp till sängen för att sova för en stund sedan och Elvis har snarkat på sedan sjutiden. Jag tänkte att jag skulle försöka skriva ihop ett inlägg här och sedan ta med lilltrollet Ella upp för att sova.

Jag har bestämt mig för att ta tag i hängmagen min. Frågan är bara om det är okej att börja göra sit-ups och sådant nu? Det måste det ju vara, kejsarsnittet utfördes ju för 8 veckor sedan? Jag får allt googla lite och se vad som rekommenderas. Förresten så behöver hela kroppen fixas så jag får banne mig ta och börja röra på mig också. Motionera mera! Hängmagen försvinner ju inte av sig själv direkt och jag vill verkligen inte leva ihop med den, vi är inte vänner på något vis! Att jag har bristningar på hela magen gör mig inget alls så länge hängmagen försvinner.

Jag hoppas att jag har självdisciplin nog att inte ge upp efter bara några dagar. Jag vill ju inte se ut så här, DET om något borde ju motivera mig att inte ge upp.

Någon som har bra träningstips för att få bort hängmage? Går det? Eller ja, "all" fett runtom magen vill jag ju ha bort också. Min kropp ser faktiskt väldigt komisk ut och jag kan inte låta bli att skratta åt mig själv då jag råkar få syn på mig i spegeln. Det är synd.


Imorgonbitti ska vi springa iväg med Elvis till dagmamman och det blir nog skönt för honom att hitta på något annat än att tråka hemma. Så jag och Ella får roa oss alldeles själva. Kanske dyker John Blund upp och gör oss sällskap? Det vore skönt med lite middagssovning! Fast jag sover ju middag varje dag när Elvis sover. Han brukar nämligen köra på tre-timmars då jag också sover och inte för en massa liv på nedervåningen, skönt. Det kanske är dumt att sova istället för att göra nytta då men dagen går så mycket fortare om jag också sover och det är ju så rackarns skönt!

Nu blir det sängen...om en stund.. hoppas jag! Jag lyckas alltid lägga mig jättesent. Stackars Ella som får ligga här nere tills jag går upp och lägger oss.

Kommentarer
Postat av: Fnyz

hmmm, hängmagen kan jag nog itne hjälpa så mycket med mer än vanlig motion i form av raska promenader blandat med situps.



Men jag har bestämt mig för å kalla mina bristningar för "kärleksränder" istället då de låter mer positivt å påminner mig å andra om varför jag har dem. jag fick dem när jag bar på den största kärleken som finns!

Postat av: Anonym

Du kan göra en miljard sit-ups om dagen om du vill, inget hjälper mot magen så länge man inte rör på sig också, tyvärr. Och du, sov middag så mycket du kan, det är ju det skönaste som finns :) Söta barn ni har! Och framförallt, kom ihåg att du duger som du är, med eller utan mage.

2008-06-26 @ 08:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback