Nässelutslag?

Hm.. När vi var på hemköp tidigare så upptäckte vi att Elvis hade något utslag på kinden. När vi kom ut därifrån så hade det kommit lite till. Såg ungefär ut som om han skulle ha bränt sig på en brännässla eller som nässelutslag. När vi varit hemma en stund så hade han på hela rumpan också och senare spred det sig låret. Konstigt! Det kanske bara är nässelutslag men det känns lite skumt när han har feber också. Han fick ju det inatt. Febern ligger bara på 38,2 så det är inge mycket alls.

De ser iallafall ut så här:



Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Fnyz

era "prickar" såg inte ut som tildans. kanske en allergisk reaktion på något??

Postat av: Elin

Hej



Har själv fått nässelutslag. Mina var dock större, men vissa var så små som Elvis. Jag pratade med läkaren och vi kom fram till att jag fått dessa pågrund av att jag reagerade på min tidigare allergi mot jordgubbar. Eftersom jag tidigare på dagen ätit jordgubbs kräm och samtidigt hade feber & nersatt imunförsvar så fick jag nässelutslag. Jag kan säga att jag innan inte reagerat så starkt på jordfgubbar, men eftersom min kropp inte var stark nog att stå imot, fick jag dessa utslag.

Hoppas det blir bättre med honom. Kram

2008-06-16 @ 11:12:46
Postat av: Pernilla

Jag fick nå liknande utslag när jag fick allergiska reaktioner på saker när jag var mindre...

2008-06-16 @ 21:49:48
URL: http://nillab.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hela mitt inlägg kom inte med :-S... Men ni kan ju kolla upp om han är känlig mot något speciellt på hälsocentralen genom pricktest eller liknande...Hoppas han mår bättre nu :-)

2008-06-16 @ 21:52:05
URL: http://nillab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback