ä hä då?


Godkväll!
Fy vad varmt det är i huset nu när det är soligt hela dagarna. Jag svettas som om jag just kommit in från att ha kutat 15 varv runt Hällbo, eller något. Det är jäkligt varmt i sovrummet också och jag gillar inte alls när det är för varmt då man försöker få ihop lite skönhetssömn, haha! Hellre lite för kallt så att man får värma sig med täcket än att det är för varmt. Kudden får väldigt gärna vara iskall! Jag brukar vända på den jämt så jag får ligga på det svala.

Ella och jag kör med ett gemensamt förkylnings-race och Elvis är nog på väg att göra oss sällskap han med. Stackars lilljäntan kunde knappt "skrika" tidigare idag, tokhes! Hon sov hela dagen igår förutom när hon åt, då var hon halvvaken iallafall och idag har hon också sovit hela tiden. Jag fick till och med väcka henne vid tre-tiden för att få henne att förstå att hon tappat bort sin hunger, hon hade ju inte ätit på 6 timmar då. Så idag åt hon bara tre gånger, fy.. Väldigt lite.

Ella sover bra om nätterna iallafall, det har hon i och för sig gjort hela tiden men nu sover hon hela nätter ibland. Vissa nätter vaknar hon vid fyra och vill äta (ätit en gång per natt har hon gjort hela tiden) men vissa nätter sover hon nio eller tio timmar utan att äta. Igår åt hon sista gången vid åtta och vaknade sedan vid halvsex imorse för att äta och sov sedan vidare tills hennes storebror slog upp sina ögon vid nio.

Jag undrar om hon blir som sin storebror senare? Han sov ju 16 timmar i streck  (utan att äta) när han var 5 månader gammal, lyx! Det var ju nästan så att man undrade om det var något fel - Han sov "för mycket".

Elvis har förresten aldrig gillat att bli kladdig om händerna. Han brukar alltid komma och gnälla om det blivit kladdigt, och nu har han börjat ropa på "papper!!" varje gång han får händerna fulla med mat under måltiderna, haha! Han säger förresten Kaisa till mig ofta nu, den jäkeln! Jag vill ju höra lite mer Mamma! Fast han säger ju det också, men ändå. David säger han ibland också. Det låter så himla roligt när han säger våra namn. Det är mycket nya ord och det är lika spännande varje dag! Fast hans "meningar" låter än så länge ganska roliga.. t.ex:
- ä hä då? = vad är det här då?
- ä den då? = Var är den då?
- sätt dä! = Sätt dig eller sitt där.
osv.. haha.

Nu ska jag kika på vad det låg för bilder i kameran. Kanske lägger jag in någon här? Vi får se om jag lägger in bilderna här eller om det blir ett helt nytt inlägg, bjuder dock på tre andra bilder:




Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Milla

Haha, Ella och hunden ser inte ut att tycka om varandra.

2008-07-05 @ 12:30:05
Postat av: Sofia

Åh gud vad skönt att dom sover hela nätterna! Lukas vaknar nog tre fyra ggr han, ibland bara två :P Men han skriker inte iallafall. Men ska liksom snutta på mig, haha. Kraam

2008-07-05 @ 18:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback