Slaktar-Erik

Vilka snälla människor det finns! Jag fick just ett mail från Slaktar-Eriks barn och barnbarn! Vem är Slaktar-Erik undrar väl ni nu, kanske? Jo det är en herre som bott i huset förr med sin familj, vår gård kallas till och med för Slaktar-Eriks än idag. Hans barn och barnbarn har hittat till min blogg och brukar kommentera lite då och då, vilket är riktigt roligt. I mailet fanns bilder på huset som det såg ut förr och det var jäkligt roligt att få se. Och nu har vi fått se hur Erik såg ut också, bilden var tagen 1937 och då var han 28 år. Så nu sitter jag här och är lite glad för att de tänkte på oss och skickade iväg lite bilder. Verkligen uppskattat må jag skriva!

Så, vad har hänt idag då?
- Vi packade in barn och en liten del av all jäkla pant, som fyller hela vår källare, och brummade iväg till Bollnäs.

Stack in till Biggans (godisaffären) och hämtade en protestlista mot de nya 15timmarsreglerna (för förskolebarn), den var full och jag lämnade två nya. Det känns lite bra att jag försöker få ihop lite namn och faktiskt har försökt göra någonting iallafall. Så jag ska skicka iväg listorna senast den 28e (tror jag) till de som har startat protesten, eller vad man säger/skriver. Jag ska försöka få ihop lite namn på egen hand också och jag har lämnat en lista hos vår dagmamma.

Medan David och barnen satt i bilen sprang jag in på Apoteket för att köpa Minifom (mot magknip) till Ella och den fjuttiga lilla flaskan kostar hela 89 svenska rikstaler, vilket jag skulle beskriva som ett rån!

En påhälsning hos mina föräldrar blev det också och där fick vi stanna på middag. Pannbiff var det som bjöds och det var riktigt gott. Vi träffade på Familjen Ström (min syster och hennes familj) utanför mina föräldrar också. Julia (Elvis äldsta kusin, 6år) lärde sig att cykla utan stödhjul och hela hennes ansikte lyste av stolthet.

Ja just ja! Vi pantade också.. 40kronor blev det från burkarna och 40 kronor från flaskorna. Och det var bara ungefär en fjärdedel av all pant, om jag ska lita på vad David säger. Jag själv har inte vågat titta efter, haha! Så ja, vår källare får agera sparbössa. Vi har inte pantat något sedan vi flyttade in i huset....

Ella sover hela nätter varje natt nu och det klagar jag absolut inte över. Oftast äter hon sista gången vid nio och vaknar för att äta vid halvsju. Hon somnar om i sängen med oss, med tutten i munnen och sedan är det upp till Elvis när vi vaknar. Hon gillar absolut inte att ligga ned i famnen på oss, istället vill hon sitta upp och titta runt på allt. Det spelar ingen roll om man lägger ned henne mot sig för hon spänner sig och försöker sätta upp sig, sweetie.

Elvis har verkligen gått in i rollen som storebror. Iallafall ibland. Han pratar med Ella och berättar vad saker är för något, haha!
- Ella! Titta! Ella! Bil!

Här är lite bilder från idag:





Jag uppdaterade bilderna först och skrev hit texten nu efteråt. Så nu är klockan kvart i tolv. Dags att sova snart.
Sov gott!


Kommentarer
Postat av: An angel at my table

Kolla din mail. Vi har skickat bilder!



Kram Mari

Postat av: ♥ S A N D O R A K

Naw, titta lill-tösa :) Hon är så lik Elvis. Går dte fortfarande bra med allt?

2008-07-09 @ 23:07:36
URL: http://sandorak.blogg.se/
Postat av: ♥ S A N D O R A K

Ja, jag kunde inte hålla fingrarna i styr :p ville börja om på ny kula. Haha, vad bra då :) Härligt att du tar tag i den där protest-listan. Förstår inte hur man kan införa en sådan där regel.

2008-07-10 @ 00:07:07
URL: http://sandorak.blogg.se/
Postat av: emma

passar väl på att lämna ett litet avtryck så du ser att jag varit här å smygit runt lite! ;-)

Va stor hon blir ella! Går ju så himla fort!

Va duktig du är på att ta foton! Riktigt fina bilder!

2008-07-10 @ 00:09:52
URL: http://www.hansson-linden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback