Besviken

Jag vill amma. FAN... Kunde inte bvc sagt åt mig att amma oftare och på såvis öka produktionen och se om hon ökar genom det? Kunde de inte låtit mig väga Ella före och efter amning för att se om hon får i sig från mig. Tänk om hon får i sig men inte går upp ändå? Då har jag ju gett ersättning "i onödan" och nu är hon redan van vid flaska och snart kommer hon bara att vilja ha det.

Varför var de tvungen att säga att jag skulle ge ersättning? Jag vill amma..Det finns ju andra alternativ än att bara ge ersättning på en gång.

Och jag är ju en sådan som inte vågar göra något annat än någon säger åt mig. För om jag struntar i ersättning och istället ammar oftare och hon ändå inte går upp så lär de ju bli sur för att jag inte gett ersättning.

Fy vad besviken jag är. Visst, om hon inte klarar sig på min mjölk så ger jag självklart ersättning för att hon ska bli mätt. Men jag vill ju veta säkert.

Jag ville ju att det skulle fungera denna gång, riktigt.

Ta inte detta som att jag är emot flaskmatning! Elvis är ju uppfödd på flaska för tusan.. jag är bara besviken. Huvudsaken att hon får i sig förstås. Frågan är ju om det behövs ersättning för det?

(För er som inte läst det så hade hon inte gått upp något på en månad, dock växt 2,5 cm. Hon är 3 mån. Och nu skulle jag ge henne ersättning efter 3 måltider om dagen)

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Jag skulle prova att amma oftare för att försöka öka på mjölken. Hade det lika med Amelia som inte gick upp bra med bara bröstmjölk & det var ju som för dig att jag ville amma. Nu väger mina grabbar mer än Ella & de får inte i sig mycket bröstmjölk får ur 40 ur ena & ca.100 ur det andra så det blev ersättning för dem tidigt så nu bara ökar de :-) Så prova att amma oftare & längre stunder ett litet tag & sen kan du ju ge ersättnig om det inte hjälper. De på BVC ska inte bli sura för att du vill göra på ett sätt. Så gör som du känner en vecka, det ska då gå bra det. Pumpa ur det som kommer ibörjan eftersom den fetaste mjölken kommer på slutet fick jag höra men har aldrig provat. Oj så mycket det blev. Hoppas att allt löser sig för er & du ska se att töser kommer att bli lika söt som sin bror & sina föräldrar. Kram Lotta + 4 trollungar!

2008-07-31 @ 16:49:45
Postat av: Fnyz

jag pumpade ut bröstmjölken eftersom ajg inte fick fart på amningen av olika anledningar, det är ju ett sätt å se exakt hur mycket hon äter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback