städning

Elvis är lagd och tvättmaskinen är igångkörd. Tvättmedlet tog slut och jag kan sätta hur mycket pengar som helst (om jag hade några) på att jag glömmer att handla det tills nästa tvättning. Då står jag där som ett fån och får panik eftersom jag säkert MÅSTE tvätta just den kvällen. Jaja, det återstår att se!

Jag kom igång lite med städningen idag iallafall. Det dumma var väl att jag kom av mig efter en stund då Elvis blev hungrig och det blev matlagning istället.

Jag gjorde någon nytta när Elvis badade ikväll iallafall - Gjorde rent handfatet och toaletten! Det gäller att passa på.

Nu tänkte jag försöka ta tag i en svenskauppgift och jag ska banne mig göra det också. Jag har inte fått någonting alls gjort denna vecka och det känns inte alls bra. Eftersom jag har städning kvar att göra så är jag nog tvungen att göra den ikväll också för imorgon ska jag in till Bollnäs när Elvis är hos dagmamman och det blir nog ingen tid över för städning.

Räkningarna måste betalas också, uff! Gruvar mig.. Hur drygt är det inte att sitta och knappa in ocr-numret?




Dagens fynd i toaletten;
- Elvis tandborste
- En kam

Ni kanske undrar om jag är helt knasig och aldrig stänger dörren till badrummet? Att om han nu slänger i saker där hela tiden så kan jag väl bara stänga igen? Jo minsann, den är faktiskt stängd den för det mesta men så fort jag råkar glömma att stänga så är Elvis där och kastar i grejer, haha.

Han har lärt sig att klättra på spisen också så det dröjer nog inte länge innan man hittar honom ovanpå den, klätterapa! Busungen #1!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback