Splash

Några bilder från igår



Och några från idag!


Det är minsann full fart på Elvis lillebror/lillasyster just nu. Det ser ut som om magen är en studsmatta och någon osynlig filur studsar på den. Upp och ner... upp och ner. Mysigt värre. Vem är du som gömmer dig i min mage? Nyfiken som bara den! Men några veckor till måste du stanna där och vara lite anonym, vill ju inte att du ska behöva maskiner för att kunna andas.

Jag var nästan säker på att vattnet skulle gå häromnatten. Det knäppte till en gång i magen och det kan det göra när vattnet går. Jag låg där jättestilla och bara väntade på att det skulle säga "splash!", fast det gör det nog inte i sängen. När vattnet gick då Elvis skulle födas så vaknade jag till precis innan av något, säkert att det knäppte till eller något i magen för jag ställde mig upp på en gång och så sa det "splash" .  En stor pöl bildades på golvet, som David fick torka upp senare då jag ringde till förlossningen, haha! Häftig upplevelse iallafall. Det är inte alltid det splashar. "David.... Jag tror att vattnet gick....." Hahaha. Tillbaka till häromnatten - Vattnet gick inte som tur var och isåfall hade jag nog inte suttit här nu, haha!


Idag hälsade vi på Tommie, Greta och Loke en sväng. Loke och Elvis lekte snällt med varandra så det var roligt att se. Elvis tog upp någon leksak ibland och sa "här!" när han gav dem till Loke, gulligt. Jag trodde att Elvis bara skulle rycka av honom allt men icke! Ibland ville de ha samma sak men det gick bra ändå.


Just ja! Vet ni hur olustigt det känns när man sitter på toaletten och tar i för kung och fosterland när det är dags för nummer 2 och någon sparkar i magen samtidigt? Hahaha.. Det känns lite läskigt och det är svårt att inte kommma av sig, hm.. Lite snuskigt att berätta kanske, men iallafall! Jag var bara tvungen att skriva det.



Nu kommer David hem igen. Han har varit iväg till sin systers pojkvän och lagat lite rost på bilen.

Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

när matilda föddes gick inte vattnet å det var jag lite ledsen över at inte få ha upplevt detta splash. på förlossningen skulle de ta hål p åhinnorna å när de gjorde det kom en liiiten skvätt ut å när matidla kom så sa de att vattnet nog fastnat bakom henne men inge mer vatten kom å hon var torr som fnöske, nästan helt slut på fostervatten så det var en jäkla tur att hon föddes då. går man över så gör de ju UL för å se hur mycket vatten man har å hade de gjort de så hade vi nog fått gjort en panikförlossning :-(

men efter massa insmorning med bröstmjölk så blev hon fin i huden igen.

jaja vilken utlägg :-P

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback