Snöras i norge

För en timme sedan, strax efter mobilen gjort ett utmärkt jobb på att väcka mig, ringde Elvis dagmamma och berättade att hennes dotter fått magsjuka inatt. Även en annan liten kille som brukar vara hos henne hade blivit magsjuk. Det var ju en liten tjej som blev sjuk och kräktes när de var i lokalen igår så de blev smittade på en gång stackrarna. Om jag ville fick jag ha Elvis hos en annan dagmamma här som han brukar träffa när de är ute och leker tillsammans allihop men jag kände att vi kunde ha en hemmadag idag och jag pluggar ikväll istället. Jag skulle ju ändå bara ha suttit hemma!  Blir skönt med en hemmamysdag!

Elvis sov fortfarande när hon ringde vid kvart över åtta men han vaknade strax efter av min ljuva stämma när jag pratade med henne i telefonen. Vi låg och gosade en sväng och har ganska precis klivit upp.

Nu är det frukost som väntar. Fast jag skulle bra gärna vilja prata med David och höra vad som händer.

Inatt fick jag ett sms från honom som såg ut såhär;
- Snöras på vägen. Får sova i bilen inatt.. Kul som fan. Haha. Aja, hörs imorgon. Puss

Jag glömde dock att läsa sms:et inatt trots att jag hörde att det dök upp ett meddelande på mobilen. Skickade ett svar idag och han var tydligen kvar på fjället, stackarn. Eller ja, stackrarna! Suttit i bilen hela natten? Fy..

Han svarade inte på första meddelandet jag skickade så jag skickade ett till som såg ut så här;
- Hallo! Frusit ihjäl eller?
Efter att jag skickat iväg det tänkte jag att det var dumt, tänk om han skulle ha gjort det! Då hade det inte varit roligt att ha skickat ett sådant sms på skoj innan. Han svarade iallafall, som tur var, haha.

- Haha. Nej då. Vi står kvar på fjället dock.


Uff! Kom hit och du får en värmande kram av mig!


Nu blir det frukost! O´boy och mackor! Så jäkla gott med riktigt färskt bröd också.. vägra äta torrt!


95949-2180

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback