Snömonster

Vi har ganska nyss vaknat faktiskt. Elvis kom in till oss imorse och somnade om. Vid tio slog Elvis upp sina ögon och började leka i sängen med oss, efter en halvtimmes ligga-i-sängen-mys klev vi istället upp.

David har ganska precis gett sig ut i snön för att åka till Bollnäs. Han ska ta PK-prov (Han gör det eftersom han äter waran (blodförtunning), så han vet hur mycket medicin han ska ta). När han kommer tillbaka blir det nog lunch och sedan städning fram tills vi ska lämna Elvis hos sin mormor och morfar. Elvis ska vara där medan vi är på scandic och käkar lite gött med Davids jobb.

Och när ska det sluta snöa då? Direkt efter tolvslaget, efter att jul och nyår redan varit, börjar det snöa och verkar inte vilja sluta. Lagomt tills David ska åka iväg på jobb och jag får inte skotta själv på grund av att jag är gravid. Är jag ensam om att tycka att snön kunde ha hållt sig borta nu? Visst, lite snö gör ju inget men om det ska fortsätta snöa så här så tycker inte jag att det är så roligt. Ett snömonster är ju vad man förvandlas till om man går utomhus just nu. Jag försvinner nog i snön också, kort som jag är!

Imorgon åker David. Fy, dessa dagar går så fort. Varför är det inte så när han är borta? Tiden går fort när man har roligt...









Kommentarer
Postat av: Sara

Jag såg första snön i Örebro idag också! :) hehe.. fast jag önskar att den hade varit här på julafton och nyår istället och typ varit borta vid det här laget ;) nu ligger väl den kvar ett bra tag istället.. suck! men du, måste fråga.. vart jobbar david? det måste vara fruktansvärt jobbigt att han är borta på veckorna (eller flera veckor i sträck..) !! :( jag lider med dig! jag skulle aldrig palla. måste säga att jag tycker du är stark, som dels är själv, och dessutom som har elvis och ett annat barn på väg!! :D kan inte david fixa ett annat jobb närmare, så ni kan slippa distansen? :/ uscha. hoppas allt är bra med dig, elvis och magen annars! :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback