Nu är David ute ur huset

Nu sitter David i bilen med Kent på väg ned till Malmö. Det är lika jobbigt varje gång han åker. Det går ju jättebra med Elvis och allt när han är borta men just första dagen, första timmen, är riktigt jobbig. Nu hoppas jag att tiden fortsätter att rusa iväg! Det brukar den i och för sig göra men tiden går alltid lite, lite långsammare när David är på jobb.

Igår var David till Scandic på möte med sitt jobb. Han fick reda på att han ska få löneförhöjning och det var verkligen på tiden. Han har ju haft väldigt dåligt betalt om man jämför med hans arbetskamrater. Hans chef drog honom till sidan igår efter mötet och frågade om han fortfarande hade "ingångslönen" och det har han ju. Så då skulle han få löneförhöjning. David är dock lite knasig och frågade inte ens hur mycket, haha! Han har ju inte tjänat bra alls egentligen nu hittills. Eller jo, det har han ju, men bara för att han jobbat som en tok. Riktigt skönt iallafall.

Efter mötet hämtade han mig och vi for tillbaks till Scandic för att vänta på att klockan skulle bli sju. Då blev det dags för middag på strandrestaurangen (Scandic hade inte öppet) och det var riktigt gott! Trevligt folk var det där också. Vi smet lite tidigare än de andra som var kvar för att prata lite mer och dricka lite alkoholhaltiga drycker. Vi hämtade Elvis istället som var hos mina föräldrar. Klockan var runt nio och det var full fart på honom. Det märktes dock att han var väldigt trött. Att sitta stilla var inget att tänka på - Man kan ju somna!

Davids chef verkar väldigt nöjd med David och vill ha kvar honom i företaget för när vi skulle gå så sa han till David att:
- Om du trivs att jobba för oss så kör vi på!

Jag är inte förvånad över att de är nöjd med honom för när han jobbade i Norge så fick han väldigt mycket beröm.


Igår kändes lite som att ha läst en bok och sedan kollar på filmen. David har ju pratat mycket om sina arbetskamrater och då får man upp en bild av hur det ser ut osv men de såg ju inte alls ut som jag tänkt mig, haha!


Nu ska jag och Elvis hitta på något fram tills det är dags att käka lunch. När Elvis sover middag har jag två alternativ..

  • Städa medan han sover..
Eller....

  • Sova lite jag med.
Det brukar alltid sluta med det sistskrivna när David är borta. Allt för att dagen ska gå lite fortare, haha! Vore ju egentligen bäst om jag städar när Elvis sover men om jag känner mig själv rätt så vet jag nog svaret redan nu.

Städningen är ett måste iallafall idag. Tokstökigt. Vi har inte varit hemma så mycket och när vi varit hemma så har vi bara hunnit med att stöka ned.


Nu ska jag busa!

image2184


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback