Lavin i Norge

Idag bestämde vi oss för att äta frukost i vardagsrummet för en gångs skull. Elvis i en fotölj med en macka och pipmuggen med o´boy och jag i soffan med mina mackor och ett glas O´boy! Myspys!

Jag kom på att jag glömde att uppdatera er om hur det gick för David. Han och hans arbetskamrater fastnade ju 6 mil innan de var framme  på ett fjäll(i norge alltså). Det var en lavins jäkla fel och de kunde inte åka pga snö som rasat. De satt kvar i bilen under natten eftersom det skulle åtgärdas tidigt på morgonen, de skulle spränga bort snön på något vis. Tyvärr blev det inte gjort på morgonen och de valde att åka tillbaka en halvmil till en fjällstuga där det fanns kaffe och David kunde ladda mobilen. När de inte orkade vänta längre på att de skulle fixa bort snön så letade de reda på en annan väg förbi istället och kom fram igårkväll. Det roliga var väl att när de hittat en annan väg och sedan åkte förbi där lavinen varit (de kunde se stället därifrån) så såg de att snön var borta, haha! Nu är han framme iallafall! Jäkligt trist att vi inte kan prata så mycket, skitdyrt ju. Han har haft ett norskt nummer förut men det kortet försvann i flytten och det var ju ett år sedan han jobbade i Norge sist. Om David ringer mig kostar det honom 4,75kr/minuten och om jag ringer honom så kostar det mig 3kr/min tror jag och 2,50 för honom. Hoppas att han skaffar sig ett norskt nummer.

Jag kan lova att David är tvungen att stanna en dag extra bara för att de kom fram en dag senare, fy.. Men så länge han är hemma den 14:e när vi firar 4 år så är jag nöjd. Annars strejkar jag!

Kommentarer
Postat av: eva sturesson

David och Norge går inte ihop det händer alltid något hihi

2008-01-30 @ 18:32:18
Postat av: Moa

Va snygg bloggen blev :) Jag kan fortfarande inte se hur min ser ut.. Skit mysko! Varken frånskolans dator eller min hemms här.. Är fortfarande den gamla :S Jaja.. Snyggt blev det iaf :) Lite kul med grönt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback