kocka!

Kocka! <-- (uttalas som coca cola) Kan någon berätta för mig vad det betyder? Jag är så himla nyfiken och det är ett av Elvis nya ord som han säger åt det mesta. Jag vill också veta vad det betyder, haha!

Idag firade vi Inga i Flugbo och det var trevligt! God tårta faktiskt! Jag brukar inte gilla vanliga tårtor men det var riktigt god. De hämtade upp oss vid halvett och vid halvsex snubblade vi in genom dörren här hemma igen. Då blev det middag och lite mys med Elvis innan det var läggdags för honom. Han var jättetrött eftersom han inte hann sova middag klart tidigare idag. Han sov i 50 minuter och blev sedan väckt av mig eftersom det var dags att åka. Annars brukar han sova 1,5 - 3 timmar.

Nu sitter jag och försöker svara på några frågor till Religionen men jag har ingen aning om vad jag ska svara. Ju mer jag funderar, desto mer förvandlas jag till ett frågetecken. Jag försöker hitta en låda i skallen som heter "bra svar" men än så länge utan något vidare resultat.

Imorgon blir det julplundring i Hå med mina föräldrar, Ängla, Julia och Elvis. Det är säkert lite barn som Elvis känner igen där också.

Jag har inte lagt in några bilder från kameran och det blev inte så mycket fotat idag heller så jag orkar inte lägga in bilderna nu. Ni får nöja er med två dropp-bilder, haha!





Det råkade bli tre bilder istället.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Typ docka, klocka eller torka kanske. . . ?

2008-01-12 @ 22:07:30
Postat av: Anonym

Är det du som har fotat bilderna? :) Och vad är det du ska skriva om i religonen? Säg till om det behövs hjälp! (A)

Postat av: Lotta

Noah menar klocka när han säger så iaf ;)

2008-01-13 @ 15:51:18
Postat av: Fnyz/Hanna

ja matidla säger så om klocka hon med å så säger hon "kocka" fast som uttallas mer som "kåcka" om kaka, "kacka" är karta

men om han säger de heeela tiden å till allt :-/ hmmm men de kanske är så att han tycker det är kul å säga för att det är ett nytt ord :-D

2008-01-13 @ 17:07:29
URL: http://fnyz.blogg.se
Postat av: Moa

Den första, svartvita bilden var skit bra tycker jag :)

2008-01-13 @ 21:45:48
URL: http://ebajs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Klocka eller kaka kanske :-)... min brorson menar kaka när han säger så iaf :-)...

2008-01-14 @ 19:50:55
URL: http://nillab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback