Ett rådjur mitt i vägen

Godkväll!
Jag glömde att berätta för er att vi var riktigt nära att köra på ett rådjur på väg från Hällbo till Bollnäs, igår. Det var så jäkla nära och det är tur att David är bra på att kontrollera bilen i sådana situationer. Jag skulle nog inte kunna/hinna tänka alls om det var jag som satt bakom ratten. Känns riktigt tryggt att ha en bra chaufför, haha!

Idag var vi till Davids farbror en sväng på eftermiddagen. Han fyller år imorgon (tror jag) så det var smörgåstårta och så där, gött! Trevligt att träffa dem igen. Jag var mest uppstressad och jagade Elvis som sprang överallt hela tiden och samtidigt kände av astman eftersom de har katt. Så det blev inte många bilder tagna och jag vet ju inte om jag får lägga in dem så jag struntar i det. Blev bara någon enda bild ändå och då var det David som fotade dem eftersom jag beordrade honom. Själv var jag rätt slut efter att jag fick springa efter Elvis hela tiden, vill ju inte att han ska råka ha sönder något eller ramla ned för trappan som han hela tiden skulle upp i. David "råkade" placera sig mitt i soffan så han satt ju där lugnt och stilla. Behövde inte ens hämta tårta själv, den jäkeln! Alltid jag som ska springa när vi är borta, haha..

Imorgon vid tolv på dagen så drar David iväg till Norge för att jobba i två veckor. Innan han åker ska vi åka iväg med Elvis till lokalen i västansjö, byta bil med hans pappa som ska besiktiga våran bil, handla mat, köpa pellets och till apoteket för att hämta ut medicin till David. Jag ska även försöka att hinna städa när vi kommer hem, ser förjäkligt ut här. Vid halvtvå ska jag ta bussen in till Bollnäs för att gå till komvux på första träffen för "inför högskoleprovet". Usch och jag vet inte riktigt vart jag ska gå heller men vi får hoppas att jag hittar!

David gick upp och lade sig för en stund sedan och jag ska väl göra detsamma alldeles snart. Jag ska bara kolla klart på Gull-pian. En av Astrid Lindgrens noveller som blev filmade. Den är ca 25 min lång bara. Men jisses vad längesedan! Jag har gått och undrat i flera år vad den hette och nu så har jag hittat den, mysigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback