En förfrågan

Jag fick en kommentar med en förfrågan om bilder från insidan av huset. Davids kusin Jenny påminnde om det sist vi var dit också. Jag ska försöka ta lite bilder från insidan av huset men det känns så tråkigt när vi inte har det precis som jag/vi vill ännu. Alltså dekorationer och allt sådant. Men jag lovar att försöka ta bilder denna vecka och redovisa husets insida! Promise!

Elvis somnade vid halvåtta och jagkörde igång en maskin med tvätt strax efter. Jag sitter nu här vid datorn med tanken att jag ska ta tag i lite pluggande. En argumentations-uppsats tänkte jag börja med och ämnet att argumentera om blir nog "Abort är inget preventivmedel!". Alltså jag tänker inte skriva att jag är emot aborter, för det är jag inte, utan jag tänkte mer på att många struntar i att skydda sig och sedan gör abort istället. "Det finns ju abort....".

En presentation av mig själv är inskickad till både religionen och svenskan iallafall.

Idag var vi bara hemma förutom när vi tog pulkan till Hällboboa för att handla lite. Blåbärssoppa inhandlades för det ska ju vara stoppande och det passar Elvis bra just nu. Elvis Faster Moa var här och gjorde oss sällskap på eftermiddagen och hans farmor dök upp en sväng då hon hämtade Moa också.


Jag pratade med dagmamman nu ikväll och vi bestämde att Elvis ska dit imorgon och det blir han nog glad för. Få leka av sig lite. Det kan ju inte vara roligt att tillbringa dagarna med mig jämt. Det är så tyst och lugnt här hemma och han kräver lite fart och folk.





Sötnosen på Hällboboa


Nej nu ska jag ringa David och samtidigt försöka ge mig på uppsatsen.
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt att höra att du kommit igång med pluggandet och allt! :) Har faktiskt precis skickat iväg ansökan till att plugga distans lite kurser på komvux vid sidan av jobbet, känns som en bra start att sen kanske kunna hitta på något annat. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback