dumförklara sig själv

När David var hemma så blev det inte mycket pluggande för min del men jag hade fått undan lite innan han kom hem så det gjorde inget. Nu är det dock dags att låta hjärnan göra sitt jobb igen. Det dumma är att televisionen lockar mer just nu - American Idol. Det är ju auditions och det är ju det som är det roliga! Så vi får se om jag hinner plugga något ikväll. Gör inte så mycket om jag inte gör det eftersom Elvis ska till dagmamman imorgon och det är då jag ska passa på att plugga.

Jag ska försöka att få mig själv i säng i en rätt så bra tid ikväll iallafall. Måste ändra lite på min dygnsrytmen. Det var skittråkigt nu när David var hemma och vi inte la oss samma tid någon gång. Han blev trött jättetidigt eftersom han är van vid det från när han är ute på jobb och jag la mig efter tolv varje natt. Inge gos här inte! Nästa gång får vi försöka komprimissa lite mer, haha!

Jag var iväg till komvux idag för att gå på Inför högskoleprovet och det var väl intressant men jag har inte gjort högskoleprovet innan just för att jag inte vill bli dumförklarad av mig själv. Och vad hände idag? Jo jag insåg att jag är dummare än vad jag trott, haha! Vi fick göra ett test med en massa ord och jag kunde inte många alls. Så jag antar att det är just det jag kommer att göra dessa gånger vi ska ses - inse hur dum jag är. Men det är ju inte helt fel det heller, att inse att man inte är smartast i världen, haha!


Elvis ligger och sover. Bara jag och token i magen, som är på sparkhumör, som är vakna. Ingen rast och ingen ro i magen här inte! Det är kullebyttor, volter och boxningsmatcher hela tiden. Mysigt värre! Jag sitter här och fläskar ut magen, uppdragen tröja och kikar lite på magen då och då. Den guppar fint med jämna mellanrum. Fast nu blev det tvärlugnt och det börjar väl lagomt tills jag lägger mig i sängen igen. Det brukar vara mest fart då - När jag ska sova.

Detta inlägg har tagit lång tid att skriva just för att televisionen lockar mina ögon mer just nu. Kanske bäst att uppdatera innan det går ännu en timme!


Och nu var det fart i magen igen... Haha.


Gofisen!
image2277


Kommentarer
Postat av: Katti

Vet exakt hur du känner,har försökt plugga hela dagen men det är alltid något som lockar en mer :)

Postat av: Sara

Jag håller med Katti, det är svårt att plugga när det är bättre saker på tvn som lockar.. Men om man väl tar tag i plugget, så får man ju känna sig bra och duktig därefter, så... :) Och det där med Högskoleprovet.. strunt i det! Du kan ju inte göra mer än att försöka, eller hur? Jag fick uuuurkasst på mitt HP och ändå hade jag bra betyg i skolan liksom.. HP säger ingenting! Det är bara så himla onödigt.. allt som kommer på HP är knappast nått man har lärt sig, jag fattar inte ens poängne med det.. jag blir psykad av det, uscha! Men jag hoppas det går bra för dig på det iallafall! När skulle du göra det? :) kram

2008-01-29 @ 12:42:15
URL: http://sarablabar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback