17 dagar

Imorgon kväll kommer David hem och som jag längtar efter den jäkeln! 17 dagar från varandra får faktiskt vara nog! Det är nog rekord det.. När han jobbade i Norge brukade det bli 16 dagar med resdagarna.

Idag fick vi besök av mina föräldrar. De var på väg hem från husvagnen så de tittade in här på vägen hem, kul! De hade med sig Elvis lekhjälm från barnens hus också. Jag bad dem köpa en sådan. Så nu kan Elvis ramla så mycket han vill ute när det är isigt utan att skada huvudet iallafall, haha! Och han verkade förstå direkt vad det var för något, han har nog sett att de andra barnen hos dagmammorna använder hjälmar utomhus så han blev glad.

Trevligt med besök men det blev lite mindre roligt när de skulle åka bara - Elvis började tokgråta. "Ska de lämna mig ensam med henne igen!?", haha!

Hjälmen

Fika



Imorgonbitti ska Elvis iväg till lokalen i Västansjö där alla dagmammorna träffas med barnen på Måndagar och det blir nog roligt för honom. Han verkar stortrivas iallafall! Jag själv ska ta bussen till Bollnäs för att träffa barnmorskan. Höra lite hjärtljud och möjligen mäta magen första gången? Spännande!  Och på kvällen ska jag kramas med David. Vi får se om han kommer vid åttatiden, isåfall kan Elvis vara vaken och kramas lite också. Annars får han vänta tills på morgonen och få en glad överraskning på morgonkvisten så där.

Tonight


Nu ska jag namnmärka hjälmen, packa Elvis väska och sedan försöka ta mig till drömmarnas land. Måste upp senast kvart i sju eftersom Anneli kommer och hämtar Elvis kvart i åtta. Uuh, jag är inte van att kliva upp så tidigt.

Natti på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback