småtrotsig

Godkväll!
Tack för alla kommentarer om husets insida! Vi ska måla om i "den andra hallen", vardagsrummet, köket och rummet mellan de sistnämda. Frågan är bara när vi ska ha råd att göra det men det är väl sådant som märks.

Idag började dagen med att jag glömt att ta in vagnen över natten och den var full med snö så det gick ju inte att gå iväg med Elvis i den. Lite putt blev jag men bestämde mig för att ta pulkan istället.  Elvis vägrade att klä på sig och var lite trotsig och det gjorde inte morgonen bättre. Men det är ju bara att bita ihop och göra det bästa av situationen.. Till slut fick jag på honom ytterkläderna och släpade honom i pulkan till dagmamman.

När jag kom hem igen var jag skittrött som vanligt. Satt och funderade på om jag skulle sova lite middag eftersom jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Efter två timmars beslutsångest så bestämde jag mig för att sova och det gjorde jag tills det var dags att hämta Elvis igen. Hur ska det egentligen gå med pluggningen när jag inte kan hålla ögonen öppna på dagen? Jisses...

Vagnen var torr när jag skulle hämta honom och det var jäkligt skönt eftersom det var lite drygt med pulkan. Vi gick till affären för att handla och efter en stund kom Elvis faster Moa dit också. Hon skulle handla lite semlor och bjuda oss på.  Hon fick äta middag med oss och sedan lekte vi lite tills Farmor Inga kom förbi och hälsade på.



Imorse fick jag för mig att jag var på väg att bli sjuk eftersom jag var uppsvälld i halsen utan att ha ont. Jag bara väntade på att det onda skulle smyga sig dit och attackera när jag minst anade. Frös gjorde jag också trots att det var 21 grader här inne. Det gick över iallafall och jag hoppas att jag inte blir sjuk. David kanske kommer hem över helgen och då vill jag inte vara sängliggandes!




Vad vill ni läsa om? Tell me och jag skriver! Jag har blivit dålig på att skriva intressanta inlägg. Så jag tänkte att om ni har något som ni tycker att jag borde skriva mer om (eller mindre?) så får ni gärna ge förslag!





Jag avslutar detta inlägg med en bild på min son, gofisen!

95949-2308





Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, det känns som att jag alltid kommenterar :P Men eftersom att jag älskar barn så tycker jag om när du skriver om Elvis och lägger ut bilder på honom. Även spektaklet i magen ;) och i övrigt är det allmänt roligt att läsa om hur dina dagar ser ut och vad du gör! plugget, hur dagarna ser ut med elvis etc etc.. jag älskar bilder, så gärna mycket sånt ;) min blogg är överfylld av bilder känns det som.. :P haha. kram

Postat av: Okänd

Du har skrivandets gåva! Sluta inte!!

2008-02-06 @ 10:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback