En riktig familj

Godkväll gott folk!
Elvis sover sött i sin säng i sitt rum på övervåningen medan jag själv försöker knåpa ihop ett inlägg här i bloggen. Dagen har rusat förbi mig, som vanligt, och snart är det dags att låta sängen göra sitt jobb igen.

Strax innan nio i morse begav vi oss ut med vagnen för att promenera till dagmamman där Elvis skulle vara i några timmar medan jag egentligen skulle plugga. Jag lovade mig själv att jag bara skulle sova i en timme och som vanligt gick det inge bra alls. Det som skulle föreställa en timme blev istället två. Alltså slösade jag bort tiden mellan halvtolv och halvtvå, illa! Så går det när man knappt kan hålla ögonen öppna på dagen utan att sova middag.

Traskade bort till dagmamman vid tre-tiden för att hämta Elvis igen och därefter handla hem lite mat. Ingredienser till tacos och lite annat smått och gott blev det. Ni kan alltså lätt gissa vad det blev för middag ikväll, haha! Trist att äta tacos själva men vad gör man! Elvis äter tacos precis lika som jag gör det men han brukar äta chipsen för sig. Idag lade jag på köttfärsen och grönsakerna på chipsen åt honom och det sken upp i ansiktet på honom. Som om han bara väntat på att få äta mer exakt som jag gör det. Riktigt synd att jag inte tänkte på att fotografera honom vid det tillfället.

Efter att vi mumsat i oss maten fick vi besök av Elvis fastrar och marcus (den ena fasterns pojkvän. Iofs heter den andra fasterns pojkvän också Marcus, haha). Elvis blev glad över att det kom lite folk och roade honom. Jag också såklart. Det var faktiskt trevligt med lite besök så här mot kvällningen.


Nu ska jag betala två hemska räkningar, usch! Det tar emot. En fortumräkning på 3700 (!) och en straffavgift från försäkringsstrulet med bilen på 1100kr.

Jag ska även försöka få ihop en lite bättre design på bloggen. Jag har försökt flera gånger men får aldrig till det som jag vill ha det. Vill inte ha kvar denna dystra design.


David kommer nog hem till helgen också och denna gång "för alltid" eller vad man säger. Han ska inte åka längre än till Arbrå när han ska jobba hädanefter, lycka! Han blir ledig fram tills den 3e mars också. Varje eftermiddag kommer han att springa in genom dörren här hemma och vi kommer alltid att sova i samma säng. Elvis kommer att kunna träffa sin pappa varje dag, det ni! Det kommer nog att ta en stund innan jag slutar gå och tro att han ska åka iväg snart igen. Varje gång han är hemma brukar den där känslan om att han snart ska åka iväg igen dyka upp och ångesten inför det ligger och gror. Nu blir det dock annat - han ska inte iväg något mer! Visst, det blir ungefär 7000 kronor mindre varje månad han tjänar men så länge vi kan vara en riktig familj ( inte leva i distansförållande) så känns det mycket viktigare än pengar.


Här är lite bilder från besöket!





Elvis med en chihuahua och Faster Tovas skor, haha!
95949-2469
Foto: Moa Malm

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj vilken elräkning! Vad har ni för elbolag och elavtal?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback