Inte min dag idag..


En annorlunda bild på månen som jag tog i lördags .
Det som är under månen är ett fågelbo :)



Så vad denna dag över också. Väldigt bra, tycker jag. Anledningen till det är mycket enkel - Inget gick som det skulle idag.

Det började med att vi låg och dregglade på kudden alldeles för länge och därför blev det en stressmorgon. När vi väl var på väg till ut genom dörren så krånglar pelletskaminen och sedan får jag inte ned fotstödet på barnvagnen. Stackars barnen fick sitta med benen upp i luften, haha!  Stressade och pustade så att jag kände av astman på vägen till dagmamman och kastade (bokstavligt talat) in Elvis hos Anneli. Jag brukar alltid stanna kvar och klä av honom men det hanns inte riktigt med nu och det blev väldigt fel för honom. Han blev ledsen och tyckte att jag skulle ta av honom overallen.

Jag var dock tvungen att springa hem och byta vagn och sedan springa till busshållsplatsen. Hoppade på bussen och kände att jag bara kunde pusta ut och sitta lugnt en stund. Framme i Bollnäs så traskade vi in på hemköp, jag och Ella, för att köpa en burk till henne.

Jag ställde mig vid bankomaten som finns där och knappade in min fina kod och bestämde summan som skulle tas ut. När pengarna egentligen skulle ha rullat ut så stod det "tekniskt fel" och jag fick börja om. Det konstiga då var att det inte längre fanns några pengar på kontot. HMM! Jag röck upp mobilen från fickan och ringde till David så fick han logga in på min internetbank och titta. Jomenvisst, 0 kr stod det där. Jäkligt konstigt tyckte jag.

Han såg sedan att det stod att det tagits ut 600 kronor idag. Det betyder alltså att det drogs pengar från mitt konto men bankomaten spottade inte ut några, rackarns! Så Jag fick ringa kundtjänst och sedan ringde de tillbaka till mig för att berätta att det blivit något fel och det inte brukar hända så ofta. Tanten i luren pratade väldigt förstående och snällt, det verkade nästan som att hon var beredd på att jag skulle skälla ut henne, haha! Jag blir ju helt tvärtom jämt istället och låter väldigt glad och förstående jag med. Hon sa iallafall att pengarna ligger reserverade av banken och de brukar komma tillbaka automatiskt men jag skulle ringa banken för att höra hur lång tid det skulle ta. Tydligen runt tre dagar enligt damen på länsförsäkringar.

Jag tittade iallafall efter present till David men det stod helt stilla i mitt huvud och han visste inget som han önskade sig heller. När det var 20 minuter kvar tills bussen skulle gå så dök grannen Anna upp och då vågade jag mig in i en affär (var bara på åhléns innan haha) och valde något snabbt som jag tror att han vill ha. Så himla synd att hon inte dök upp tidigare eftersom jag är en fegis och inte vågar gå in i vissa affärer ensammen, haha. Så nu sitter jag här och ångrar att jag inte gick dit tidigare och tog mer tid på mig att välja något. Eller hunnit med en till liknande affär. SKIT!!!

Sedan har jag mest varit på dåligt humör bara för att jag är besviken på mig själv som inte gick in dit tidigare, BAAAH! och för att jag hatar att stressa.


Ursäkta mitt fina klagoinlägg! Jag är iallafall på bättre humör nu när jag snart får sova, haha! Tror ni förresten att jag sprang upp och lade mig för att sova igår, efter inlägget? Nej, såklart inte..


En till skum månbild från i lördags :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha låter som en kanon dag det där. Jag känner oxå att jag har haft lite för många av dom där dagarna just nu! Hoppas de vänder snart, för nu är de ju jul:)

Ha en bra dag i dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback