Äntligen, eller?

Godkväll!

Tror ni snön tänker klamra sig kvar under julen? Eller tänker den ta sitt pick & pack och dra lagomt till julafton? Det vore ju faktiskt mysigt om det vore snö då, trots att jag faktiskt egentligen föredrar att snövädret håller sig långt borta från mig.

Ikväll hängde jag på Jenny (en granntjej) och hennes son när han skulle åka lite skridskor med en vän. När han roade sig så roades vi av att titta på Albin, vovven, som tydligen är helt frälst i snö. Han grävde och han rullade sig i det kalla och verkade verkligen njuta. Usch, tänk om en annan skulle lägga sig och rulla runt på marken nu. Det var iallafall en trevlig stund, skönt att bara komma ut och göra något. Jag är ju ganska kass på det annars.

Elvis pratar bara mer och mer för varje dag nu. Häromdagen, när vi ätit mat, så frågade han sin pappa:
- Är du mätt eller, pappa?
och fortsatte sedan med mig:
- Är du mätt eller, Kaisa?

Haha! Mycket surr såklart men många nya meningar dyker upp hela tiden.

Och han har det inte så lätt inte, pojken vår, med en liten syster som ska krypa efter honom överallt och försöka ta det han leker med. Men han är så himla go med henne! Visst finns det stunder då han är lite less på henne när hon försöker ta hans papper som han ritar på, men oftast så är han så himla snäll och go! Det tråkiga är ju att det händer ibland att Elvis biter henne. Vet inte riktigt om det är på grund av avundsjuka eller om det är för att hon inte förstår honom.

Ella kryper och klättrar överallt nu för tiden. Drar sig upp där hon kan och då gäller det att hålla riktig koll så att hon inte ramlar. Jag har en känsla av att det är från och med nu som man kommer att känna av hur det är att ha två små barn, haha! Hittills har det ju inte varit någon konst alls!

Vi kan ju hoppas på att motionen som jag kommer att få av att jaga dessa små mirakel (som lär springa åt olika håll) kommer att synas på kroppen också, det behövs verkligen! Det dumma med mig är väl att jag alltid har något att skylla på.. Det är ju för kallt.. eller för varmt.. blött...sent.. man kan ju alltid börja imorgon osv.. Jag bara planerar och planerar hur jag ska ta tag i detta... men själva planeringsstadiet verkar vara kvar hur länge som helst. Jag vill ju inte se ut så här! Jag vill kunna se mig i spegeln och tycka om det jag ser.. hellre det än illamående! Så varför gör jag inget åt det? Jag vill kunna bada med mina barn i sommar UTAN att plågas varje sekund. Jag bara hoppas på att jag ska Fru självdisciplin vill flytta in hos mig någon dag. jag väntar....

För att byta samtalsämne - Vi är nästan färdiga med julklapparna! Så himla skönt. En julklapp kvar till ett av Davids syskon och sedan är det min mormor och Davids farföräldrar som är bra. Fast de tre sistnämnda vet vi nog redan vad vi ska inhandla för något åt.

Nä, nu är det nog dags att avsluta detta inlägg för att inte göra det allt för tråkigt!
Jag får försöka få till ett "roligare" imorgon.

Sov gott hörrni!


Elvis, julafton -07



Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt med ett inlägg:) Bra jobbar Kaisa!

Jag kan ge dej ett bra tips på hur du ska göra för att få lite diciplin.....SKAFFA HUND:)

Nu när vi har Simba så är jag tvungen att gå ut MINST en lite längre promenad med henne, sen så blir de oftas två kortisar morron å kväll. De är jätte bra för när jag börjar hitta på ursäkter så har jag inget val. Hon måste ju får röra på sej. Jag har faktiskt gått ner två kilo på det!

Ha de bra

Postat av: sandra

Ja, Klas bestämde sig för att klippa tuppkam på honom, men den är kort... Ska knäppa kort å lägga ut lite senare :P

2008-12-12 @ 15:26:40
URL: http://unionfairy.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej jag gör dej jätte gärna sälskap och tar en promenad jag är lika jag också skyller på allt möjligt osv. Men som sagt om du har lust följer jag gärna med.

2008-12-12 @ 17:05:02
URL: http://lindadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback