Viktökning

Godkväll gott folk!
Idag var vi iväg till Bollnäs för att besöka barnavårdscentralen med Ella. Davids syster (Moa) var snäll och skjutsade oss till Bollnäs, tack! Vi var ju dit förra veckan men fick återkomma redan nu på grund av noll viktökning (på en månad) sist vi vägde henne.

Nu hade hon äntligen ökat i vikt och det kändes riktigt bra. Det blir ett till besök nästa vecka också för att hålla koll så att det fortsätter åt rätt håll och då får vi gå till "vår" sköterska som då kommit tillbaka från sin semester. Växt på längden hade hon förresten också gjort.

Detta är nog inte så intressant för er men jag skriver det ändå: Nu väger hon 4850g och är 60,5 cm lång.


Jag får aldrig mata Ella med flaskan längre - det är en viss storebror som känner att det är hans grej och låter mig absolut inte hålla i flaskan. Han är så himla go och duktig med henne så det gör inte så mycket. Det känns bara roligt att han vill hjälpa till och faktiskt tycker att det är roligt.

Imorgon ska nog jag och barnen ta bussen in till Bollnäs. David slutar ju jobba vid två-tiden så då möter vi upp honom halvvägs. Vore ju dumt om han skulle behöva åka hem och hämta oss. Han jobbar ju i Arbrå och det är 1,5 mil in till Bollnäs därifrån och lika från Hällbo. Jag har aldrig åkt buss med båda barnen och tvillingvagnen förut men som tur är ska en granne åka samtidigt. Jag vägrar att göra bort mig alldeles själv! Vet inte alls hur man gör med vagnen osv.

Det är inte långt alls kvar tills Elvis fyller 2 år, jisses. Det är mindre än en månad kvar tills den 3e september och hans födelsedag. Jag har skrivit det förr och gör det återigen;
- Tiden bara rusar förbi oss!

Sov gott!


Elvis lånade en grannpojkes sparkcykel och tyckte att det var riktigt skoj att runt med den.



Storkillen våran!



Kommentarer
Postat av: eva sturesson

oh vad fina bilder

Postat av: Anonym

Elvis är så fin! Ella också förstås. Tyckte jätte mycket om det där svart vita kortet!

2008-08-08 @ 09:50:33
Postat av: Lotta

Det kanske blir filmat i kapellet eller inte :)

Vi får se vad han som ska filma väljer att filma haha. Lisa och anders ska låna våran filmkamera nämligen! =) så isåfall kanske du får höra det nån gång ;)

Kram

2008-08-08 @ 10:37:30
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Linda

Cool bild på Elvis, den i svartvitt :)

2008-08-08 @ 13:58:02
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback