på botten





Att en traktor kan vara så rolig!

Idag brummade vi ned till Bollnäs och marknaden för att låta Elvis åka karusell. Elvis tyckte att det var jätteroligt med det blev väldigt snurrigt i te-koppen. Han var nog lite för liten för just den karusellen egentligen för det snurrade nog både för fort och mycket. Men han skrattade till några gånger samtidigt som hans huvud bara satt och snurrade med, haha! Den andra karusellen gillade han bättre tror jag.




Eftersom mitt självförtroende ligger på botten och krafsar så kan jag lika gärna lägga ut bilderna som fått mitt humör att sjunka riktigt lågt. Bilderna är svaret på varför jag aldrig någonsin tycker om att se mig själv på bild, ni lär ju förstå:




Det är ju faktiskt ganska sjukt att jag går omkring och tror att jag är smalare än vad jag är. Det är därför jag inte borde se mig själv på bild för då dyker sanningen upp. Jag känner mig inte sådär tjock. Jag har en annan bild av mig själv i skallen, önsketänkade antar jag. Jag går ju inte direkt och känner mig smal... tvärtom. Men jag är ju ännu större på bilderna än vad jag är i mitt huvud eller känner mig. Usch, sluta tillverka speglar och skaffa en "Anti-kaisa" kamera som raderar mig från bilder. Nu skriver jag inte detta för att jag vill ha kommentarer om att jag inte ser hemsk ut osv för det är ju hur jag känner mig som är viktigast så jag försöker inte söka uppmärksamhet. Frågan är bara när jag egentligen ska ta tag i detta/mig.


Nä, fy.. Mitt humör försvann med bilderna och jag ska dränka mina sorger i tvätten som skall hängas.


Sov gott och dröm om något bra så skriver jag när mitt humör är till det bättre.


Kommentarer
Postat av: eva sturesson

knäppis det är bara du som ser det som inte finns du ser bra ut. Bygg upp självförtroendet din kropp är bra kram mamma

Postat av: Linda

Jag förstår precis hur du känner dej.. Jag är också mycket större i verkligheten än vad jag ser mig själv i huvudet. Just på kort kommer sanningen fram... Det är konstigt att det är så, och tyvärr har jag inte heller hittat motivationen till att göra något åt det... Kanske för att man själv ser sig annorlunda än vad man egentligen gör?? Kram

2008-08-11 @ 09:21:44
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/
Postat av: Milla

Fast jag tycker inte du ser ut som på korten. På korten sitter du ju ner och är lite ihopsjunken. Då är det klart att du ser större ut. Men börja försöka ta tag i träning innan hösten kommer. Då lär det bli svårare att ta sig ut.

2008-08-11 @ 17:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback