Tre timmars frisk luft!

Idag var det ett helt underbart väder! Efter att Elvis och jag varit två sömntutor och sovit middag i tre timmar på förmiddagen så tog vi oss ut vid halvtre och stannade minsann utomhus till halvsex. Vi fick oss allt ganska mycket frisk luft och det var riktigt härligt. Jag köpte lite Mariekex och festis när vi var till affären som vi fikade på när vi var här utanför också, myspys! När David kom hem begav vi oss in efter att vi pratat med hans far och syster. Elvis fick sitta i bilen med sin faster en sväng också och det är ju något han tokgillar.


Grabben vår!



Härligt väder!





För någon dag sedan upptäckte vi hur duktig Elvis är på att dricka ur PET-flaskor. Han fick smaka från min Loka och han stoppade inte in hela i munnen utan han drack riktigt och helt själv. Glas/mugg brukar han oftast dricka ur annars när vi äter middag nu för tiden och det går också bra, om han inte känner för att fjanta sig och hälla ur.

När jag var till affären och handlade idag så hittade jag på en stor påse med fläskkarré på 2,5 kg för 85 kronor. Bitarna är inte så tjocka så det är väldigt många i den påsen, härligt! Smakade bra också, vi åt det till middag tillsammans med pommes frites och bearnaise-sås!

Efter att vi ätit middag ikväll tog jag tag i köket. Det var så rackarns stökigt och jag kände att det var dags för städning. Torkade golvet också, vilket verkligen behövdes. Min stackars svank höll på att ha ihjäl mig efter att jag torkat golvet och jag har nog inte rest mig upp efter det. David var uppe och lade Elvis när jag torkade och sedan har jag bara suttit här i fotöljen framför datorn och televisionen. Det var ju barnmorskorna på ettan nyss och det är något jag följer. Det är inte lång tid kvar tills vi har ett litet syskon till Elvis och det är verkligen svårt att förstå fortfarande.

David sprang just upp
för att låta sängen göra sitt jobb. Vi lägger oss aldrig samtidigt, det måste vi ändra på. Vi får mötas halvvägs på något vis. Jag får lägga mig liiiiiiiite tidigare och han mycket senare? Nja, lite rättvis får jag nog vara och låta honom sova i ganska bra tid, haha!

Idag visslade jag lite när vi var ute eftersom jag fjantade mig lite och sjöng sången från Snövit, den som dvärgarna sjunger (Hej hå, hej hå osv..), och när jag visslade så plutade Elvis med munnen och försökte han också, sötnöt!

Jag skulle plugga ikväll men nu har all tid gått åt till att lägga in bilder här och att titta på tv, attans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback