Lyssna på kroppen?

95949-2907Hallå och godkväll!
Jag tänkte att jag snabbt skulle slänga in några ord här innan sömnen ska få kasta sig över mig.

Dagen idag bestod av pluggning från min sida och lek hos dagmamman för Elvis del. David jobbade och slet som vanligt. När han skulle dra iväg på träning ikväll så följde jag och Elvis med till Bollnäs för att hälsa på mina föräldrar en sväng, skoj!

Om bäbisen fortsätter med sina "rutiner" som h*n har i magen nu så vet jag minsann vad jag gör vid denna tid om kvällarna om ett visst antal dagar. Det är vid denna tid som det är livligast i magen. Nu är det hicka på gång, tror jag, samtidigt som h*n bildar stora gupp på magen lite då och då, haha.

Nej fy, mina ögon försöker få mig i säng genom att inte låta sig öppnas ibland. Väääldigt långa blinkningar och skulle jag blunda i två sekunder till så snarkar jag nog snart. Kanske bäst att lyssna på kroppen?

Jag har förresten fortfarande ingen aning om vad det är för en liten kis som tittar ut. Många som tror att vi får en flicka denna gång. Och om man tänker på att jag både ser annorlunda ut och har mått lite annorlunda än förra graviditeten så skulle det ju kunna vara så. Jag mår ju fortfarande illa om jag äter för tidigt på morgonen men på kvällen kan jag sitta och vräka i mig mat i timmar utan att få mättnadskänsla ens, weird. Fast jag kunde äta mycket förra gången också. Graviditeten med Elvis kände jag knappt av.. Inget illamående, sammandragningar eller något sådant.  POFF så kom det en lite bäbis bara. Eller ja, PLASK/splash sa det och allt var på gång. Jag har mått otroligt bra under denna graviditet också iofs, lite illamående bara och halsbränna EN gång (aldrig haft det innan) Vi får allt se vad som tittar ut.. Spelar ingen roll alls känns det som. Roligt med en av varje men också roligt med en lillebror till Elvis.

Okej, NU ska jag låta örat ta in vad kroppen säger och faktiskt lägga mig för att sova. Sov gott hörrni och ursäkta detta svamliga inlägg!




Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Förstår att det är tungt för mamma Eva nu, om du pratar med henne hälsa o beklaga från mig...
Så tråkigt....

Men man blir lite gladare av att kika på din Elvis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback