Kvartalsräkningar

Nu har jag precis pratat med Bollnäs kommun om att vi vill ha vattenräkningen varje månad istället för var tredje och det gick finfint! Jag ringde till sophämtningen innan också men då fick man inte ändra till varje månad men det gjorde inte så mycket för jag trodde att man fick den var tredje månad men det var ju bara två gånger per år så då är det inte så farligt.

Jag är så himla less på kvartalsräkningar som alltid lyckas komma samtidigt allihopa och just dessa månader blir det tomt i plånboken bara för att vi är riktigt kassa på att räkna ut och lägga undan pengar till dessa månader.

Vattenräkningen är ju ändå på 1300 kronor. Jag ska försöka klura ut om det är någon mer vi skulle kunna ta varje månad på också. Möjligen våra abonnemang på telia, vi har ett varsitt sedan vi köpte mobiler förr någon gång. Det är ju 700 per kvartal på båda men som tur är brukar de komma olika månader.

Det vore ju bra om vi fixade så att alla kvartalsräkningar kommer varje månad, inga chockmånader!


Kommentarer
Postat av: Liza

Hehe, Tack. De går faktiskt jätte bra. Flickorna sover och äter samtidigt, mycke smidigare så :)(annars hade jag inte fått någen egen tid alls skulle jag tro) När jag var på BB så längtade jag jätte mycke efter Philip, När han kom och hälsa på så grät jag så fort jag såg han (hormoner kanske?)Han var ju så stor:) Jag åkte hem efter 5 dagar, då klarade jag inte att vara utan Philip eller Micke längre. Micke sov kvar övever helgen dom e födda en torsdag så på söndag åkte han hem. Hade bra!

Postat av: Ragnvi

Håller helt klart med dig Kaisa! Det är bättre att betala en gång i månaden, summan blir liksom inte så stor då känns det som! Allt som går har jag 1gång/månaden eller på autogiro, fast just vatten o sopor kommer varannan månad - joo, säger dom när jag ringer, det går så bra så att betala 1 gång/månad och så kommer räkningen ändå varanan, det har dom sagt över ett år nu.....

2008-04-25 @ 05:24:08
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback