Gruvar mig lite

Usch jag har börjat gruva mig inför att vara ifrån Elvis i flera dagar under BB-vistelsen. Visst, han hälsar ju på och så med David men ändå! Fy vad jag ska sakna honom. David sover en natt på BB med oss och sedan far han hemåt och sover hemma med Elvis så han slipper sova borta i flera dagar, man vet ju aldrig hur länge jag/vi måste stanna på BB. Vid snitt brukar det vara längre också, rackarns! Jag hoppas på att kunna åka hem så fort som möjligt iallafall. Jag kommer säkert att ha fullt upp med att tänka på bäbisen men jag kommer ju att sakna Elvis hela tiden ändå.

Det trista med att David inte kommer att vara där efter första natten är ju att jag måste ringa på barnmorskorna varje gång jag ska upp ur sängen från liggande läge. Iallafall i början, gör ju ont i snittet. Hoppas verkligen att jag slipper att hosta/nysa någongång under första veckan då det gör som ondast. Förra gången skrek jag rakt ut när jag råkade nysa första gången, jag var inte beredd alls att det skulle kännas som om något stack en kniv i magen på mig.

Nä, fy! Nu låter det inte alls som att jag längtar tills bäbisen kommer och det gör jag ju såklart! Inte långt kvar nu!


Ikväll fick jag reda på att Elvis
hade ringt till Musse (vän till oss) och pratat in ett meddelande på hans telefonsvar, haha! Det hade jag ingen aning om men när jag sedan kikade på senast uppringda fick jag se att Musse stod med där. Han hade tydligen babblat på där i 50 sekunder innan han lade på.. Vilket resulterade i att mina två ynka kronor på mobilen försvann, rackarns!

Busungen!
95949-2887

Elvis hår växer som ogräs och vi har ingen aning om vad vi ska göra med det. Vill inte klippa av honom det heller! Jag ska fotografera honom bakifrån någon dag så ska ni få se hur långt det verkligen är bak, slutar långt nedanför axlarna för tusan. Luggen klipper vi med jämna mellanrum eftersom det blir lite jobbigt för honom annars. Ni som har barn, hur gör ni? Eller vad skulle ni gjort? Och om man ska klippa.. hur tusan ska man tänka då? Vad för frisyr klipper man? Vill INTE klippa någon pottfrilla, våga vägra. Jag kan inte tänka mig vår lillkille i kort hår heller, ovant och svårt att föreställa sig, haha!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns väl korta frisyrer som absolut inte är pottfrilla. Det är finast med kort hår på pojkar, men det är ju eran son och ni som bestämmer! =)

2008-04-18 @ 23:08:38
Postat av: Fnyz/Hanna

hihihi, vi som har klippt matilda EN gång å då rakade vi det kort i nacken pga att de var som svinto å hon har nu äntligen börjat fått LIIITE frisyr, hon var ju skallig ända tills i höstas ;-)

så jag kan inte hjälpa :-p men hon som är tjej hade ju gärna fått haft ltie mera hår ;-)

ha hästsvans på honom då de skulle jag vilja se kort på :-)

Postat av: Fnyz/Hanna

åå vad jag är avundsjuk på dig som ska få en till liten en snart :-) det börjar ju verkligen dra ihop sig å jag förstår att du gruvar dig inför att vara ifrån elvis OCH hur de ska gå att ha två å att inte elvis ska bli avundsjuk men jag VET samtidigt att de kommer gå just pga att du gruvar dig. tar man det med en klackspark så kanske man inte planerar för hur man ska göra för at motverka avundsjuka och för att ge båda lika mycket tid.

sen att de är jättesvårt att kunna föreställa sig hur det är att älska båda lika mycket för kan man verkligen älska någon lika mycket som du älskar elvis och jag matilda? det går ju inte? eller, tydligen så går det ju men det är ju iten förens man får en till som man vet hur det går till.

massa kramar och lycka till sparkar!

kramar//Hanna

2008-04-19 @ 20:32:15
URL: http://fnyz.blogg.se
Postat av: johan

Elvis är världens goaste uge o vi
får se vad det bler för sort på Elvis syskon

2008-04-19 @ 21:22:36
Postat av: Fnyz/Hanna

de e klart jag skriver, följer ju din blogg dagligen, är in flera gånger om dagen å älskar å följa erat liv. Du är så bra på att uppdatera bloggen å jag älskar att du läger in så mångas foton.

Längtar så att min livmoder knyter sig till den dagen det är dags för oss att få nästa men man är ju två om beslutet så vi väntar lite till.

å visst är du åå jag liiite knäppa för är vi möts så vågar vi knappt säga hej :-D men man blir så ställd å de känns som vi har en "internet relation" å inte känner varandra i verkligheten trots att vi delade bil fram å tillbaka till huddik och den där festen i söderhamn för flera år sen åxå ;-)

kramar

2008-04-19 @ 23:17:02
URL: http://fnyz.blogg.se
Postat av: Liza

kikar in hos dig, Måste bara säga att lilla Elvis e såå söt. Känner igen mig i dig (eller hur man säger:)) Med att vara utan de abdra barnet när man e på BB med den nya bebisen. Lycka till med allt. Hade bra. Kram Liza

2008-04-20 @ 22:36:05
URL: http://mina3barnojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback