Fel buss?

Nu är jag hemma igen efter att ha varit i Bollnäs. Jag och David skulle på banken klockan elva för att fixa lite och sedan åt vi lunch tillsammans på Take off, riktigt gott!

När jag väntade på att bussen skulle ta mig till Hällbo så kikade jag runt lite i affärer. Hittade en Bok till Elvis på Åhléns och det var bra för jag behövde växla pengar så att jag skulle kunna åka buss utan att chauffören tittar snett på mig om jag har för stora sedlar. Var sedan in på Lindex och kikade. Såg ett par Galonbyxor och slog till på dem eftersom vi bara lånat ett par till Elvis av min syster och de är lite slitna, måste ju ändå ha ett par till nästa bäbis och dessa passar nog hösten -09. Galonisarna från syrran var ju också i rätt bra skick men banden under fötterna var för utslitna och axelbanden var lite slitna de med. Jag tänkte först att jag kunde sy om banden men det lär jag aldrig göra så vad tusan!

Hoppade på bussen vid kvart i ett och jag måste ha tänkt på något hela vägen för helt plötsligt var vi i kilafors och jag insåg att jag hoppat på fel buss. Jag som tyckte att det stod 75 på bussen men det var 70:in. Som tur är så går ju den bussen också till Hällbo men det blir ju att åka runt, haha. Det tog ju dubbelt så lång tid att åka. Grannen Anna hoppade på i Kilafors och då kändes det mycket bättre eftersom jag inte alls skulle ha vetat var man ska plinga för att hoppa av vid oss när man kommer från fel håll, haha! Surr-Kaisa!

Jag var in på Ewes dam-mode (enda stället i stan som jag kan köpa bhar i min storlek)  också för att höra om de har amnings-bh:ar med bygel och det fick jag se att de har, vilken tur! Jag trodde att jag skulle behöva beställa från internet. Jag tyckte att det var jobbigt att ha amnings-bh utan bygel sist men jag trodde att det var total"förbjudet" att ha med bygel när man ammar. Så när filuren har kikat ut ska jag minsann springa in dit igen för att köpa en! Vill veta vilken storlek jag måste ha först, kan ju använda de gamla först.

Klockan tre ska jag bege mig ut i snön igen för att hämta Elvis så jag ska försöka göra någon nytta nu. Plugga lite om jag hinner?




Kommentarer
Postat av: Lina

Åh jobbigt. Tur att du inte hoppa på nån buss som skulle till S-hamn eller nå då, de hade ju blitt ännu värre. :P
Magbilder vill jag se :D

Postat av: Camilla

Åh vad gott med en Azteka från Take Off. Hua. :) Hehe.

2008-04-10 @ 20:12:55
URL: http://annacamilla.blogg.se
Postat av: Elin

Du plingar vid vägen ner till mamma. ;)

2008-04-10 @ 21:27:07
URL: http://elinsvang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback