lite om allt och inget

TACK för alla gratulationer! :)

Igår bäddade jag ned mig i soffan med popcornskålen på bordet. Idol och Svenska top model blev det som ögonen fick vila mot medan jag smaskade popcorn högt. Nackdelen med att jag låg där med täcke och kudde var att jag blev så jäkla trött vid tio så jag sprang till sängen då istället. Jag brydde mig inte om att knäppa på datorn ens.

Jag måste förresten ha den bärbara datorn avstängd om jag tittar på något svenskt på tv'n eftersom fläkten skriker högljutt och jag isåfall måste höja volymen så mycket att nog Elvis skulle vakna.

Jag och Elvis brukar alltid lägga oss för att sova i två, tre timmar till när vi har varit vakna i två timmar ungefär på morgonen. Idag hann vi bara sova i en timme för sedan ringde hemtelefonen och Elvis vaknar ju av den, fy. Så det var bara att kliva upp igen.

Vad ska vi hitta på idag då? Ingen aning faktiskt. Jag borde gå ut och gå. Jag har ju nio eller tio kilo kvar från förra graviditeten eftersom jag har legat på latsidan. Gå,gå,gå,gå kommer denna graviditet att bestå av så går jag förhoppningsvis ner i vikt istället.

Det är fortfarande svårt att förstå att det är någon i min mage igen. Även fast jag har symptom osv. Lite illamående på morgonen och kissar mer. Förra graviditeten kände jag inte av alls, inte illamående en enda gång. Vi får se hur denna graviditet blir. Nu har jag blivit lite illamående då jag ska äta på morgonen men nyponsoppa går bra så det är en favorit nu!

Även om jag hittar ett jobb nu från november fram tills april så räcker inte det för att höja föräldrapenningen, synd! Jag har ju lägsta eftersom det jag jobbat på softcom innan inte räckte. Man ska jobba mer än 240 dagar i följd för att de ska basera föräldrapenningen på den lönen. Vi har klarat oss bra ändå iallafall eftersom David tjänar lite mer.
Frågan är vad jag ska göra om jag är arbetslös, jag borde ju försöka ta körkort fram tills nästa barn kommer eftersom vi ska bo i Hällbo. Det går inga bussar alls därifrån på helgerna. Frågan är om jag klarar av att ta det. Jag har en sådan rädsla för det där. Men inatt när jag låg och tänkte så var jag väldigt motiverad.

David kommer hem ikväll igen redan! Härligt! Packning som gäller hela helgen eftersom det bara är tre veckor kvar tils vi blir Hällbobor. Han drar dock vidare till ändra Skellefteå eller Malmö (snacka om olika håll haha) på Måndag redan.

Det blir nog en bild eller två ikväll!

Kommentarer
Postat av: malin

sattsa på körkort du det går nog fingemang! ja tyckte också d va jobbigt ibörjan va riktigt nervös för att göra bort mig när ja körde för någon man inte kände, men det gick det också å efter ett tag vänjer man sig! skönt me körkort så man vet att man kan ta sig överallt. lycka till me allt!

Postat av: Frida

Det är klart att du klarar att ta körkort. Det är som sagt väldigt bra att ha när man bor i Hällbo. Det som är svårast är å ta steget å skriva in sig, men sen så går allting jättefort och du hinner inte ens tänka.
Det kommer att gå skit bra!! Kramar

2007-09-14 @ 09:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback