Jag är inte att lita på

Jag vet! Jag är inte att lita på! Iallafall inte när jag skriver att "jag ska blogga ikväll" osv. Det är något jag aldrig borde skriva eftersom jag får ett sådant jäkla dåligt samvete när jag inte har orken att skriva. Saken är den att jag inte har någon ork alls på kvällarna, det blir mest tv och sedan sova. Det kan bero på att jag inte får i mig så mycket mat vilket resulterar i noll energi.

Varför får jag inte i mig mat? Jo för att jag är gravid och denna graviditet har hittills inte varit lik den förra. Det började med att jag var illamående på förmiddagarna och inte kunde äta då men nu har det gått över till hela dagen. På förmiddagen så sitter det i hela tiden och på eftermiddagen dyker illamåendet upp när jag ska äta och efter några tuggor är det stopp. Trök! Förhoppningsvis blir det bättre. Förra graviditeten kände jag ju inte av alls och några symptom syndes aldrig till.


I fredags firade vi Jan (Elvis morfar) och åt god smörgåstårta. Elvis smaskade på som bara den! Resten av helgen bestod av att vara inomhus och göra mest ingenting. Försök till att packa och lite städningsförsök.

Igår traskade vi ned till stadens torg för att umgås med Elvis Faster Moa. Vi kikade runt lite på stan och sedan blev det Café Symfoni för att äta lite (försöka iallafall). Elvis fick pannkaka med sylt och grädde, jag tog mig en hamburgetallrik och Moa valde nachotallrik.  Efter bara två tuggor på hamburgaren så kände jag att illamåendet kom krypandes och jag väntade lite med att äta. Jag satt sedan och pinade i mig två tuggor till av burgaren och fick i mig några få pommesfrites. Darn!

På torsdag ska jag på inskrivning på mödravårdscentralen och det ska bli roligt, gruvar mig inför invägning bara. Det är mycket värre denna gång eftersom Kilon från förra graviditeten hänger kvar, mitt fel och det är därför det är så jobbigt! Man skäms ju!

Imorgon, då ni, då är det bara en ynka vecka kvar tills vi börjar flytta in. Känns riktigt bra faktiskt! David kommer hem på Måndag och då är det packning och rensning som gäller. Soptippen kommer att få besök av oss och en hel del grejer kommer att dumpas! Var kommer alla grejer ifrån egentligen?







Kommentarer
Postat av: lina

äh det kan ju ta flera år å gå ner alla kilona.. det är ju olika från person till person. de lär ju inte dömma dig för det... härlig blogg du har förresten:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback