Elvis var försvunnen



Svart eller "blond"? Annan färg? Eller vad tusan ska jag göra med håret? Någon som har lust att leka med mitt hår? Måste skaffa mig en frisyr! Har ingen ny bild på håret att lägga ut är väl liiiiiite mindre gult/orange nu iallafall.

Jag knäppte lite bilder på mig själv idag med nya "mössan" som blev inhandlad på stan idag. Jag väljer dock att inte lägga in någon av dem eftersom jag insåg ganska snart att de såg förjävliga ut. Får ta någon ny bild en annan dag.

Det blev stadens torg en sväng idag för att springa in till försäkringskassan. Var in på Biggans där Jan jobbade och även mamma var där. Elvis fick lite glass och det tackade han absolut inte nej till. Mamma hängde på till Lindex och Åhléns där vi hittade mössa och vantar till Elvis.

Inatt tappade jag bort Elvis. Haha det låter ju lite roligt men jag gjorde faktiskt det. Han vaknade vid 3-tiden och jag tog över honom till vår säng istället. Jag råkade däcka igen på en gång och två timmar senare vaknar jag och undrar var tusan Elvis höll hus. Tittade i sängen - Ingen Elvis. Tittade nedanför sängen - Ingen Elvis. Jag fick lite panik och av en slump fick jag syn på sötnosen som bäddat ned sig vid Davids fötter och somnat.  Jag kände mig tvungen att väcka David och berätta att han måste vara försiktig med fötterna för Elvis ligger där. Yrvaket svarar han:
- Va? Ligger han där?
Samtidigt som han kollar nedanför sängen. Haha, han trodde att jag menade att han skulle vara försiktig när han satte ned fötterna på golvet.

Jag la över Elvis i sin säng igen istället eftersom chansen för att han ramlar ned från vår säng är ganska stor.

Vi vaknade nästa gång klockan åtta och det var bara att kliva upp för att vinka hejdå till Pappa David. Stackarn körde ner till Malmö själv idag, fy vad tråkigt. Han hade som tur var bränt ned någon ljudbok på skiva som han lyssnade på. Om två veckor kommer han hem igen och då är det dags för flytt. Tänk, snart är vi husägare!


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag kom på mig själv att jag har glömt att svara på ditt mail, sorry stumpan. Men har lite mycket i tankarna. Ska svara ikväll om jag hinner :) PUSS

2007-09-19 @ 15:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback