blödde på tungan

Elvis ramlade och bet sig i tungan igår. På blodmängden såg det ut som om det vore David som gjort sig illa (han käkar blodförtunningsmedicin och blöder som en stucken gris) och han grät så det gjorde ont i mig. Det roliga var att samtidigt som han grät floder så skulle han ställa sig och leka igen. Tänk dig bilden - Någon står och gråter samtidigt som den fortsätter att göra något annat. Det såg så himla roligt ut även om jag fortfarande tyckte mycket synd om honom. Han fick två tänder på tungan, märken alltså..

Han vägrade lunchen senare och det förstår jag, stackars tunga! Vi for sedan iväg till (Elvis) gammelmormor med mormor och morfar. Eftersom han fått i sig alvedon (antagligen därför) så dög det gott och väl med sockerkaka och lite frukt där. Även senare så åt han. När det var dags för välling och alvedonen gått ur kroppen så totalvägrade han och blev helt förstörd. Han somnade och allt var frid och fröjd. Lite välling åt han iallafall då han vaknade till senare och jag var snabbt dit med flaskan. Med alvedon i kroppen tyckte jag att han nog borde kunna äta.

Vid halvelva vaknade han och var helt förstörd, vägrade att somna om igen och ingen välling ville han ha. Stackarn verkade ha ont, antagligen en blandning av kindtänder och tungont. Efter många om och men, pust och stön så somnade han äntligen om och sov till halvsju. Vällingen ville han ha på morgonen men lunchen gick knappt ner, några få tuggor lyckades jag tillslut få i honom.

Vi stack i väg med mormor Eva för att leta present till morfar och efter shoppingen så följde jag med dem hem en sväng. Blev bjudna på Parisare och ja, Elvis åt istället ENORMT mycket. Han åt faktiskt mer än mig och jag var riktigt mätt. En och en halv parisare blev det som slank ner i mig. Men det han åt klassas nog som två. Jisses vilken storätare! Han skulle äta själv med gaffel också och varje gång vi var dit och skulle hjälpa till att sätta fast maten så morrade han och blängde surt på oss. Snacka om envis och förjäkla söt!

Så jag vet inte riktigt varför han har matvägrat de andra gångerna. Tungan, bara en sån period eller så vill han helt enkelt inte ha burkmat som det blir ibland. Det förstår man ju! Imorgon skall han dock få parisare till lunch har jag bestämt, verkar ju gilla det...haha!

Ja detta är kanske inte så intressant för andra att läsa men jag hade inget bättre att komma med faktiskt.

Elvis sjunger jättemycket och det är svårt att sluta att lé när han gör det. Det riktigt hörs att han sjunger. Och dansar! Han diggar musik ofta och kör så det ryker.. charmtroll!

Jag borde verkligen låta sängen göra sitt jobb nu. Elvis har vaknat och gnällt mycket den senaste timmen och verkar ha lite ont. Antagligen tungan och kindtänderna som tränger fram som spökar.

Lite bilder från mobilen, väldigt suddiga dock!






Nu vaknade Elvis igen och jag ska springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback