Besviken

Jag måste säga att jag är lite besviken faktiskt. På vad? Jo det är så att idol hade premiär för i år, ikväll. Så jag slänge ned mig i soffan förväntansfullt vid åtta. Det var väl ganska roligt som vanligt men de visade alldeles för få av de som faktiskt kan sjunga. Tre eller fyra stycken fick vi se, trots att det var fler som gick vidare. Jag vill ju höra de som KAN sjunga. Visst är det roligt att titta på när några skämmer ut sig och juryn blir arg men vad tusan! Det är ju ett program som letar efter människor som KAN bli en artist och då borde de väl visa fler av de som verkligen kunde sjunga och gick vidare. Nä,  bättre kan ni!

Idag var vi förbi fågelholken (mina föräldrar) för att lämna tillbaka tårtfat. Där stannade vi en stund och pratade lite också. Elvis ställer sig jämt och kollar in skalman (sköldpaddan) och tycker att han är jätterolig. Mamma tog fram honom och Elvis var snabb med att springa fram. Han råkade till och med slita åt sig skalman och satt med honom som om han höll i en hamburgare, haha.

Se själva:



Vi brummade vidare till Flugbo. Davids syster Moa åkte också med oss. Fick lite mat av Davids mamma, spagetti och köttfärssås, mumma! Vi umgicks lite med dem och Elvis fick bada en andra gång idag, vilken tur han hade! Det syns väl på bilderna hur glad han var? Jag kunde tyvärr inte välja ut en av dessa fyra bilder, haha! Toksöt.



och här är en annan:



Ikväll blev det, som redan skrivet, Idoltittande och lät rumpan vila i soffan. Efter programmets slut började Gilmore girls och jag blev kvar, sittandes i soffan.

Elvis somnade på vägen hem från Flugbo vid sjutiden och han kände inte alls för att sova när vi kommit hem. Han lekte lite för sig själv istället och varvade det med att sitta i mitt knä för att skratta åt idol. Han ställde sig i hallen för att fixa frillan också. Han har nog sett mig borsta håret en gång för mycket, haha! Han ställer sig i hallen framför spegeln med borsten i näven och faktiskt borstar håret. Så fort vi ger honom hårborsten så kastar han upp den i skallen och gör som mamma brukar göra. Sötnosen vår!  Tv-dosan har han förstått sig på också och riktar den på tv'n. Men det är som min kära mor sa idag
- Det är tur att han inte riktar den mot dig och vill knäppa av dig iallafall, haha!

Vid halvelva försökte vi återigen lägga sonen som helst ville vara vaken. Inget fungerade - alldeles för övertrött. Till slut gjorde vi ordning välling och han slocknade på direkten. Helt slut, stackarn.

David fick idag reda på att han inte ska åka imorgon för att en snubbe fortfarande var sjuk och då skulle tydligen ingen av dem åka, konstigt.  Dock väldigt bra att få ha honom hemma en liten stund till!


sängen - here I come!

Kommentarer
Postat av: Milla

Också besviken av Idol, för mycket flams och trams.

2007-09-05 @ 09:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback