Jäkla firefox

Eftersom det förra inlägget försvann så tänkte jag lista upp vad jag skrev om. Kort och gott!

Så, vad skrev jag om?

  1. Aldrig mera flytt - Nej jag vägrar att någonsin flytta igen. Det spelar ingen roll om vi så skulle få 10 barn och få trängas i vårat lilla hus. NO WAY!
  2. Fåglarnas himmel - Yes, idag insåg jag var fåglarna tar vägen när de dör - De hamnar i fågelhimlen! Var kan den tänkas vara då? Ja exakt, på soptippen såklart! Det måste vara så, alla fåglar som dör hamnar där och lever som kungar och drottningar med alla sopor de kan äta.
  3. Barnavårdscentralen - Yes jag skrev om att Elvis ska få sin sista vaccination mot hjärnhinneinflammation imorgon. Frågan är bara om han får någon spruta. Varför, undrar ni? Läs punkt 4.
  4. Förkylning - Elvis blev sjuk igår kväll. Han vaknade tre timmar efter läggdags och var helt förstörd. Blundade och grät, vägrade nappen och välling, allt var bara fel. Han somnade om när vi la oss vid tolvtiden och vaknade sedan klockan halv nio och vi insåg att snoret gör sitt jobb och han är förkyld.
  5. Banken - Efter bvc ska vi till banken för att fixa det sista och sedan får de avsluta våra konton hos swedbank och nordea. Vi byter till länsförsäkringar eftersom vi tog lånet där och det kan vara bra att båda har samma bank.
  6. Lägenhetshelvetet - Vi sa ge lägenheten en sista omgång innan vi överlåter den till städfirman som skall städa lägenheten onsdag och torsdag, sedan är vi FRIA!
  7. Dagmamma - Jag skrev även om att barnomsorgen i kilafors ringde oss i morse för att berätta att Elvis får börja hos dagmamman den 5e november. Jag visste dock redan att han får plats hos dagmamman vi hade som första alternativ eftersom vi träffade henne när vi promenerade i Hällbo förra veckan.
  8. Körkortet - Eftersom Elvis är hos dagmamman 15 timmar i veckan sedan så ska jag nog plugga till körkortet dessa timmar om jag inte får något jobb. Jag tar dock inte körkort för att jag känner behovet eller för att jag vill utan det är mest för att folk ska sluta tjata och fråga om när jag ska ta körkort. För hur ska jag klara mig utan körkort i Hällbo, det går ju inte? Busshållsplats utanför huset och mataffär snett mitt i mot, hur ska jag klara mig? JISSES! Trist att inte få bli motiverad själv.. Hur lätt är det att bli motiverad när folk bara tjatar?
  9. Han går igen - som jag tidigare skrivit har Elvis inte velat gå något sedan han ramlade och bet sig i tungan, han som nästan gick fullt ut vid 12 månader. Nu har han dock kommit över rädslan och går nog fullt ut vilken dag som helst. Släppte möblerna hela dagen idag och gick långt själv. Kul!
  10. bloggar sällan - Jag skrev även att det är svårt att få med allt när jag bloggar så sällan nu förtiden men jag tyckte att jag skrivit om det mesta nu. Typiskt att allt skulle försvinna då. Som jag nog skrivit många gånger förr så ska jag bättra mig med skriveriet framöver!
  11. Stackars David - Han får aldrig vila. Sist kom han hem från jobb och då var det bara flytt som gällde och denna gång blir ganska lika. Jag hoppas att han får ta det lugnt efter imorgon. Han åker ju igen på fredag, trist. Egentligen skulle han åka på Måndagen men de ville ha dit honom tidigare. Helst hade de velat att han skulle stanna kvar nu sist han var där.
  12. Strömavbrott - Det blev strömavbrott i hela Hällbo i fredags när David skulle komma hem senare på kvällen. Jag hade tur eftersom det inte var så mörkt ute och Davids föräldrar var här då. Vi har ju inga ficklampor. Det blev dock ett till strömavbrott när David kommit hem och det blev verkligen kolsvart och vi såg inget alls, varade som tur var inte så länge. Mobiltelefonerna fick hjälpa oss att hitta till värmeljusen. Jag började tänka på att det faktiskt kan bli så där när David är borta och USCH den tanken gillar inte jag.
  13. Nu minns jag inte mer vad jag skrev om förutom:


Jag räknade upp vilka ord som gäller just nu för Elvis och det är;
  • Hej
  • Julia (Hans kusin heter det men jag vet inte varför han säger det när hon inte är där? )
  • abbe = Gabbe (min bror)
  • häär (så säger han när han ger oss något)
  • där (och så pekar han på något)
  • äh dä då (vi tror att det betyder "vad är det där då?")
  • Stej (mamma och Jans vovve)
  • Papá, papa = pappa (låter så roligt)
  • mama mama = mamma (han säger det dock bara när han vill ha något, haha då duger man!)
Sorry för att det blev så trist men jag är så jäkla less nu, haha!

GODNATT!

Snodde denna bild av Moa, Davids syster. (ebajs.blogg.se)
image1915

Kommentarer
Postat av: prupp-mandis.

det blev ett kanoninlägg hörru ^^,

2007-10-22 @ 22:59:01
Postat av: Elin

Det är så kul att läsa vad som händer hos dig hela tiden! :) På det viset känns det som att jag inte är så långt bort trots allt! Och vilken tuffing Elvis har blivit, kul att se att han växer så det knakar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback