Direkt från Hällbo-city

Första inlägget skrivet av mig från Hällbo tänkte jag formulera ihop alldeles nu, spännande va?

I torsdags skrev vi på sista papperna för huset och sedan dess har vi varit husägare, fatta HUSÄGARE! Vi äger detta hus, det är vårat!

Vi trivs så jäkla bra i huset, nästan så att det inte skulle kunna vara sant. Vi känner oss verkligen hemma här redan. Elvis verkar trivas riktigt bra han också, kanoners!

En sak säger jag då bara - Aldrig mera flytta! Fy tusan, hur mycket saker vi än plockade ur lägenheten så var det fullpackat med junk iallafall, usch! Det kändes som om någon stod bakom hörnet och drev med oss, typ flyttade tillbaka saker hela tiden så att det aldrig blev tomt.

 David åker iväg på jobb imorgon så vi får fortsätta med det lilla som är kvar då han kommer hem. Det är inte mycket alls utan det är mest sådant som ska slängas. Inga möbler eller så. Eller jo, i förrådet är det lite möbler. Vi ska ju inte vara ute ur lägenheten förrän 1a november så det är ingen brådska men känns ju som att vi hade velat vara ute ur den helst igår.


Lägger in lite bilder på huset utifrån. Vi tog dessa bilder då vi var och kollade på huset i somras och eftersom jag inte fotat några nya så lägger jag in dem. Så det är inte våra grejer. Bilder från insidan får dyka upp senare då vi har fixat klart allt!




Jag har inte orkat leta reda på usb-sladden till kameran så några nya bilder blir det inte idag, kanske imorgon eller så. Internet har vi inte fått ännu så jag fick låna mammas mobila bredband och kan därför surfa lite på kvällarna och helger för då är det gratis, nice!

En sak som är förjäkla härligt med att bo i hus är att man slipper dessa jäkla halva frysar och kylar och kan istället fylla kyl och frys med hur mycket som helst utan att behöva slå in sakerna för att de ska få plats. Stor kyl och frys är bra, sådetså. Vi ska banne mig grilla i oktober också. Tänk att kunna göra det när man vill. Och egen gård! Skulle kunna räkna upp en lång lista men jag struntar i det för jag tror att ni förstår poängen! LYCKA!

Det var allt från Hällbo för ikväll, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till huset! Ser jättefint ut!

Postat av: Jenny

Mysigt! Hällbo är så fint! Skönt med utrymme också.

2007-10-08 @ 07:03:37
URL: http://jennylinneamalm.blogspot.com
Postat av: Cissi

Så kul att ni blivit Hällbo bor tycker jag:-)
Vi kommer ju säkerligen träffa på varandra för hällbo är ju inte så stort:-D men annars kan vi ju se till att vi träffas nån dag tycker ja!=)

2007-10-08 @ 08:34:34
Postat av: lina

superfint hus!

2007-10-08 @ 19:47:27
URL: http://linahelena.blogg.se
Postat av: Elin

Om ni hugger ner lite träd bakom huset skulle ni säkert se ner till mamma! :D

2007-10-08 @ 21:28:00
URL: http://sn0rpan.blogg.se
Postat av: jacke

Så fint ni har fått det
:D

2007-10-09 @ 20:39:42
Postat av: Annki

Fiiiint!!! Avis, trots att jag har hus med sjöutsikt. Aldrig är man nöjd :-S Grattis te ALLT!

2007-10-18 @ 22:27:39
URL: http://www.annkis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback