rena rama råttor

Dagen började med att vi försov oss och därför vaknade klockan åtta, då vi egentligen skulle ha riktat vagnen mot dagmamman och börjat traska. En riktig flashback från gymnasiet då jag sov över var och varannan morgon. Vi tog det lugnt ändå efter ett samtal till Anneli (dagmamman) och kom dit till kvartöver nio istället. Det roliga var att när jag först fått på Elvis overallen så fick jag känna en lukt och inte vilken lukt som helst - BAJS! Damn it, han hade bajsat när jag precis fått honom klar. Det var bara att börja om från början..


Senare på dagen fick jag höra ljudet som jag hört ibland om kvällarna när jag precis lagt mig på övervåningen. Ljudet har jag lyckats spåra till köket men aldrig gått ner för att kolla upp det. Idag var jag ju ändå på nedervåningen och jag sprang in till köket. Nu hörde jag ljudet tydligare och det var ingen tvekan! En råtta sitter och gnager någonstans. Det lät ungefär som att den satt i skafferiet och åt på mitt knäckebröd. Men försökte kolla senare, då jag inte hört ljudet på ett tag, men såg ingenstans där råttan kunde ta sig in där. Så frågan är ju hur den tar sig in och om det är i skafferiet den sitter. Kan ju vara så att den är i väggen också och gnager. Hellre i väggen än inomhus, fy tusan! Bara den inte dör då förstås, vilken lukt det skall bli. Jaja, det är något som lär visas på något vis iallafall. David får komma hem på måndag och jaga råttor!

På vägen till dagmamman frågade jag Elvis lite grejer för att kolla vad han kan. Jag visste det i och för sig innan men visste inte om han skulle svara mig. Så jag frågade:

Hur låter bilen/kan du köra bil?
- Bruum..bruuuum...bruuuuum


Hur låter vovven?
- Voff  voff(eller hur man nu ska beskriva hur han låter)

Hur låter getterna?
- (vet inte hur man skriver det men han lät som getterna iallafall)

Hur låter hästen?
- (lika där men han lät som hästen)

Sötnos! Katt kunde han inte och det är ju förståerligt eftersom katterna inte låter så mycket. Jag berättade dock hur katterna låter och nu kan han det.

Svårt att hålla reda på alla ord han kan för det dyker upp nya hela tiden och det är ju inte alltid han använder dem ofta. Fläkt sa han för första gången idag iallafall, kul! Tittade på fläkten och sa fläkt.


Jag får be om ursäkt för att jag faktiskt ljög i bloggen igår! Jag la ju aldrig in några bilder och gör nog inte det ikväll heller. Jag får ta och fota lite och uppdatera med lite bilder i ett annat inlägg i helgen.


Annars har vi bara busat ikväll. Elvis slocknade när han åt välling som vanligt när han varit hos dagmamman på dagen. Helt slut gossen min!

Nu sitter jag och lyssnar/tittar på idol just nu sjunger Amanda låten Hallelujah. Den låten är så himla bra! Jisses, passar henne riktigt bra. Hon gör den jäkligt bra, tycker jag. *applåderar* Det tyckte tydligen alla andra också märkte jag nu.. shit! 

Nej nu ska jag fortsätta med idoltittandet!!


Gókväll!







Kommentarer
Postat av: Fnyz/hanna

det är råttår iår tydligen, vi har fångat 20 stycken under diskbänken på tre veckor!! Anticimex eller hur de stavas är nerringda av folk som har råttor.

min svärmor som har ltie nyare hus än oss har inte lika ofta råttor men de hade en i köksskåpen som de inte förstod hur den kom dit å den hade gått genom avloppet eller vad de var så dem tar sig ALLTID in på ngt vis. mitt tips är en sån giljotin-råttfälla som finns på granngården, den tar dem varje gång. gillra den med en sötmandel. det kan de inte motstå.

vi hade vanliga råttfällor tidigare å de är läskiga att gillra, råttorna får tag på maten varannan gång utan att åka dit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback