Gofisen vår

Idag lämnde vi Elvis hos Dagmamman vid halvtio och stack sedan till Bollnäs för att skriva in mig på arbetsförmedlingen. Det kändes lite konstigt att veta att han skulle vara borta hela dagen men samtidigt visste jag att han var i goda händer och han trivs så bra med barn så det gick bra ändå. Inskrivningen gick bra och ganska fort eftersom jag fixat alla uppgifter på internet innan.

Köpte lunch på Max och tog med oss hem till Hällbo. Hade dock varit bättre om vi inte haft en galen människa i bilen framför oss. Hon körde mitt i vägen hela vägen till Hällbo. Livsfarligt! Och varje gång David försökte köra om så låg hon mitt i och vägrade att flytta på sig, jisses.

Det var riktigt gött med maxburgare faktiskt och det var så jäkla längesedan.

När klockan närmnade sig halvtvå bestämde vi oss för att ta en promenad till dagmamman istället för att lata oss med bilen. Barnen och dagmammorna var utomhus i skogen utanför vår dagmammas hus och Elvis blev glad när han såg oss. "pappa!" ropade han sött. Anneli (dagmamman) berättade att det hade gått så bra. Han hade inte gnällt en enda gång och han åt jättebra. Han slocknade på två minuter när hon hade lagt honom och han sov i 1,5 timme. Mäkta stolt! Eller det känns bra att det gick bra! Det var nog därför jag inte var så orolig innan eftersom jag kände på mig att det skulle gå bra. Så Elvis första riktiga gång gick jättebra och vi hoppas på att det skall fortsätta så. Anneli sa dock att det nog går bra denna vecka och nästa men sedan kommer han nog in i en period som alla barn går igenom.. Att han blir ledsen över att vara där och möjligen gråter så fort han ser huset och hellre vill vara med mamma. Hoppas att det inte blir så men annars är det som Amanda sa  -Bara en period.

Elvis blev helt förstörd när vi satte honom i vagnen och skulle gå hem. Så har han gjort de två kortisar han varit där innan också. Stackarn vill stanna och leka!

På fredag ska han dit nästa gång. Vi lämnar av honom vid åtta och far sedan iväg på ultraljud och skall inte hämta honom förrän klockan tre. Det känns bra att det bara är två gånger i veckan som han kommer att vara där. Alldeles lagomt! Blir dock mer om jag får jobb. Frågan är om någon vill ha en gravid människa.


Det märks att Elvis bara blir större och större. När vi sjunger så hänger han också på och härmar rörelserna. "I ett hus" och "imse vimse spindel" är det som vi brukar sjunga just nu och snart kan han nog rörelserna. Han försöker hela tiden och i visan "i ett hus" så knackar han på dörren när vi sjunger det. Han är så goo!

För ganska längesedan lärde han sig hur man skålar och nu har han lärt sig att säga skål också, haha. Ikväll vid matbordet tog han sin mugg och sa skål och räckte fram muggen mot mig.


95949-1973

Elvis käkar välling framför tv'n hos farmor och farfar. Tv-nörden!


Jag och David har pratat om att åka till Ikea nu någon dag för att handla lite grejer till Elvis rum. Känns som att vi borde få i ordning det så att Elvis kan sova där. Känns ju lite taskigt att låta honom sova i ett halvtomt rum. Frågan är bara när vi ska åka iväg. Vill iväg helst nyss! David åker ju på Måndag igen och vill fixa innan han åker iväg.


Nej nu ska jag uppdatera detta. Det tar lång tid att skriva ett inlägg när man kikar på tv samtidigt. Jag glömmer lätt bort att skriva och det blir så tråkigt alltihop.

Sov gott och dröm sött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback