fyra timmar

Godkväll!
Det löser sig antagligen det där med pengarna. Något jobb blir det nog i december fick David veta så det blir bra. Det är så roligt när det händer något oväntat som har med pengar att göra, först blir jag sur på David när han berättar det för att han verkar så oberörd och sedan efter några minuter så tänker jag "det löser sig". Känns som att det inte är någon idé att oroa sig över något som kanske löser sig?

Inatt när jag la mig sent, vid halv ett eller så, så vaknade Elvis och var pigg. Det tog lite tid innan han somnade om igen och det märktes på honom idag att han var trött. Jag pratade i telefon i soffan och Elvis satt bredvid mig. Plötsligt märker jag att han lutat huvudet mot mitt lår och somnat, sötnos. Helt slut. Pratade klart i telefonen och gick upp till sovrummet för att lägga honom. Jag tänkte att jag skulle sova jag med så det gjorde jag. Elvis väcker mig senare och jag tittar på klockan - Kvart över tre! Jisses.. Då har jag sovit i en timme och en kvart, medan Elvis sovit i nästan fyra timmar. Sömntuta! Riktigt skönt var det iallafall.
Nu sover han och jag ska strax ringa David eftersom han verkar ha glömt bort att ringa upp mig, som vanligt.

Anneli, dagmamman, ringde tidigare ikväll och berättade att hennes dotter är sjuk. Elvis har ju inte varit hemma hos sin Vikariedagmamma än så då låter jag Elvis vara hemma med mig imorgon, jag är ju bara hemmma ändå.. Han har ju bara träffat henne ute i skogen när de lekt tillsammans alla dagbarn i Hällbo. Hon berättade iallafall att barnen hade frågat efter Elvis för de tycker ju att det är roligt när det kommer någon mindre som de kan busa med. Anneli längtade också efter Elvis, hon tycker att det är så roligt eftersom han är så snäll och allt går så bra..

Nu ringde David så jag uppdaterar detta nu, kanske skriver något mer senare..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback