"%&/¤&(/)%#

Fasen att man ska behöva vara på dåligt humör nu när jag tänkt skriva lite. Anledningen till mitt dåliga humör är väl att David inte kommer att jobba något i december och alltså inte få några pengar. Projektet han håller på med nu slutar antagligen nästa vecka och efter det så finns det inget projekt förrän i januari. Jaha, så då sitter vi här utan pengar då eller? Hm... PANIK! David har ju två månaders föräldraledighet att ta ut och han började prata om det.. det vore ju jätteskönt om han var lite pappaledig och sådär men hur ska det gå nu när vi precis skolat in Elvis hos dagmamman och han verkligen tokgillar att vara där? ÅHHH!! Aja, David ringer väl snart igen så får vi se hur det går. Jag råkade bli sur på David också eftersom jag fick lite panik så nu sitter jag här med dåligt samvete. Varför gör jag alltid så? Som om det vore hans fel? Men han verkade så oberörd att jag inte kunde låta bli. Damn it.

Jag var på basinformation idag på arbetsförmedlingen. Satt i ett litet rum och lyssnade på en man som babblade om saker jag faktiskt redan visste men det var nog bra att få höra igen antar jag. Jag och 20 pers till som delade på luften i det lilla rummet.

Elvis var med sin mormor på stan. De hälsade på hans morfar på Biggans (godisaffären) och han gick glatt omkring där inne. Han försökte minsann sno godis också men icke sa nicke! Det roliga var att när jag kom dit så fick han hålla i en sådan där sked som man tar godis med och då pekade han mot hyllorna och mamma gick dit. Han lyfte på ett lock och tog ner skeden i lådan. Haha, snacka om att barn snappar upp saker lätt och förstår hur man gör. Inge godis än för dig du!

Ikväll när jag bytte blöja på Elvis innan läggdags så började han göra rörelserna till "i ett hus"-visan och han gjorde verkligen allihopa! Jag antog att han ville höra den visan så jag lät honom höra min fina (usch) röst. Det såg så roligt ut när han började skutta, knacka dörr, lägga händerna på kinderna och låtsasskjuta som man gör i visan. Jag började sjunga i mitten av visan eftersom han fortsatte och det var så mysigt att det var han som tog intiativet.


Aja nu läre jag fan ringa David igen. Han skulle ringa sin kära far och höra om det skulle söka nå folk till hans jobb snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback