Sicka problem

Jahapp.. Här sitter jag.
Jag har precis insett att jag flera gånger startat beställningar på saker och sedan bara struntat i att beställa. Ändra så har jag ändrat mig, inte orkat mer eller så har det blivit för krånligt.

Saker jag börjat beställa är;

  • Kläder
  • Scrap-grejer
  • Bh och korsett.

Men ingen beställning blir slutförd. Anledningen till det är väl för att jag, som alltid, har beslutsångest.

Då det gäller scrapbookingen är det oftast för att jag lägger för mycket i varukorgen och kan sedan inte bestämmma mig för vad som skall väljas bort för att det inte ska bli för dyrt. Sedan så är det ju så himla mycket att välja mellan och jag har ingen aning om vad jag ska köpa, vad jag behöver.


Kläderna.. Ja, det brukar väl bli så att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska ha för kläder. Ska jag bara se dum ut eller även visa alla valkar? Usch, är ju för tjock för alla kläder. Och ja, jag vet, jag ska inte gnälla.. jag ska göra något åt det. Men det är inte så jäkla lätt när jag är som jag är. Då jag ställer mig framför spegeln och helst vill spy efter att ha sett min kropp och står där alldeles grinfärdig så blir jag inte peppad och motiverad till att motionera och få den kropp jag vill ha - tvärtom! Jag sätter mig ned och är totalt deppad och tycker synd om mig själv som måste se ut så här. Men iallafall... oftast är bysten för stor för den storlek jag ska ha över magen osv. Så ändra måste jag köpa förstora kläder så att brösten passar bra eller så får jag helt enkelt ha knapparna uppknäppt på skjortor/skjortklänningar osv. Så jäkla krångligt.


Bh:ar.. Ja, vilket problem! Hittade iallafall en sida igår med bh:ar med lite större storlekar. Mätte ut min storlek och letade fram en BH. Slängde ned den i varukorgen och tittade vidare på korsetter. Jag behöver båda, synd att man inte kan ha korsetten  under bikinin bara. Saken var den att det skulle bli för dyrt med att köpa både bh och korsett så det blev inget alls istället.


Här sitter jag och funderar på att göra ett till försök efter att alldeles nyss samlat på mig en massa scrapbooking-grejer och sedan stängt ned sidan för att jag inte visste vad jag skulle plocka bort. Vad ska jag prova nu då? Kläder? Det som är bra är ju att det inte kostar något iallafall annars vore hade jag nog gått i personlig konkurs vid detta laget.



Så var det med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback