Jag vill.. jag vill..

Med musik i öronen och humöret på topp sitter jag här vid datorn, i soffan. Jag är på ett sånt där mysigt humör och vill göra allt. Jag vill kunna skriva och bli något inom det. Jag vill kunna fotografera och kunna jobba inom det. Hur bra vore inte det? Det är det enda jag finner då jag letar djupt inne i mitt hjärta. Det enda som tilltalar mig. Men man är ju inte alltid bra på det man drömmer om. Alla som söker till idol och drömmer om att bli artist är ju inte direkt bra på det. Vissa suger pung helt enkelt, utan att veta om det.  Oj, ursäkta ordvalet.. Tänkte inte på att jag skrev det, uscha haha!

Tänk vad roligt det skulle vara att kunna skriva låtar? Jag skrev en låt en gång förut men det blev aldrig klar. Den handlade om att stå i hörnet och att mista vänner för att man bara stod där i hörnet och tittade på "dig". Fast jag vet inte om den handlade om någon speciell direkt, utan det var väl själva grejen. Att man mister vänner för att man blir kär och glömmer saker runt omkring. Ja, jag erkänner.. Jag var typ 16-17 år!

Jag vill så mycket men vågar däremot inget alls. Men jag är en sådan person och får allt leva med det.


Jag sitter och lyssnar på musik, som sagt, och jag bara älskar låtar som går rakt igenom hjärtat. Där både rösten på artisten och texten sitter perfekt, enligt mig. Himla mysig stund detta. Jag sitter här och David bakom mig vid bordet och han sitter och skriver med sig penna, jag glömmer alltid vad det heter.. Kaligrafi? Aja, någongång borde jag lära mig! Jag säger till exempel anssiett istället för det korrekta assiett (om det stavas så?) för jag trodde fan att det hette anssiett, haha! Jag undrar om jag någonsin lär mig att säga det rätt?

Janis Joplin - Mercedes benz är örongodis just i detta nu. Himla skön låt. Jag måste fixa lite creedence, the reefreshments och lite annat gott också så blir allt bra. Har ju i och för sig det på en massa utbrända mp3 skivor från den andra datorn.


Imorgon (lördag) blir det till att fira Ängla, min systers dotter, som fyller hela tre år idag (fredag). Efter att vi varit dit med present och firat så bär det av till Gävle. Amanda fyller år och det blir lite grillning. Vi åker alla tre (Jag, David & Elvis) så vi beger oss hemåt ganska tidigt. Strax innan det blir för högljudt åt Elvis kanske? Missar lite av eurovision men det gör inte så mycket. Ska bli roligt att träffa både Amanda och Elin! Jag funderar på att köpa med någon öl så kan jag dricka en eller två till grillningen iallafall. Passa på lite. Kul att de får träffa vår storkille Elvis också, det blir ju inte så ofta. Fast ett tag kändes det trist att jag inte kunde stanna där hela kvällen och festa lite med dem eftersom vi ses så sällan. Jag tycker inte om att sova borta då jag druckit, vet inte varför men så är det. Och vill ju inte att David ska behöva väcka Elvis för att åka och hämta mig heller. Så får ta det en annan gång.

Jag köpte iallafall present till Amanda, Ängla och Elin idag. Elin får sin present ett halvår försent, men vad tusan vi ses ju aldrig!

Nej, nu ska jag försöka få mig att bli trött. Det är ju Davids sovmorgon, imorgon!

Sussa sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback