Dagen idag

Vågen stannade på 8500 gram och hans längd var 69,5 cm. Bvc-sköterskan kollade om han skelade, vilket han inte gjorde. Hon frågade oss om vi ville komma tillbaka om en eller två månader och vad svarade Kaisa? Ja, såklart jag svarade en månad, haha! Men jag tycker att det är roligt att gå dit ju! Så roligt att se hur han växer och vi har en sådan bra sköterska. Jag trivs jättebra med henne. Det är viktigt sådant tycker jag. Hon fick se att han kunde hasa och åla sig, fort som attans, också. Hon sa till Elvis att han nog inte förstått att man ska ligga stilla och titta runt i den åldern, haha!


Idag blev det iallafall stan med Sandra efter besöket på familjecentret. Jag handlade foundation och två fina klädesplagg till Elvis. En skjorta och en t-shirt. Jag ska lägga in bilder på dem senare ikväll då jag också lägger in lite andra bilder. Antagligen på Elvis som vanlig men det är ju mycket roligare!

Elvis fick världens Oj-nu-är-jag-jättetrött-attack på stan idag och började skrika som aldrig förr. Övertrött och jättevarm. Gick knappt att trösta honom och han kunde inte somna för att han var övertrött. Men tillslut slocknade han iallafall på vägen hem. Fick nästan panik eftersom jag inte är van vid att han gör sådant. Jag blev så förvånad.

Vi var hem till mina föräldrar efter stan. Jan jobbade dock. Men det dög bra med bara Mamma och Gabbe också, såklart! Var där och umgicks ett tag och gick sedan hemåt vid 17.00-tiden. Efter det lekte och gosade vi massor.

Han sussar sött i sin säng nu iallafall. Han slocknade på en gång då jag la honom vid tio i sju.

Snart ramlar nog David in genom dörren, eller ja, förhoppningsvis slipper han ramlandet. Han har tränat och skulle bara handla lite snabbt innan han kommer hem igen. Då ska vi laga lite middag.
schweizersnitsel (stavning?) och klyftpotatis! Så ja, det är väl det som slingra sig ned till magen och stilla min hunger.


Nu kom David så jag får skriva lite mer senare ikväll.

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback