bröst och fylla

Hallå Hallå! Det är onsdagkväll och jag vet vad som väntas inför natten. Vid tre tiden kommer det att gormas och skrikas utanför fönstret och massa lyckliga (och fulla) röster kommer att störa vår skönhetssömn. Fast jag tvivlar på att jag ens kommer att vakna till denna gång. Vår säng är så himla skön och sedan vi köpte den så har jag inte vaknat en enda gången under nätterna. Innan dess brukade jag vakna till flera gånger. Fy vad skönt!

Idag klev vi upp ur den sköna sängen och sedan gjorde vi oss klara. Det går alltid lika snabbt för David att göra sig klar. In i duschen, ut, på med kläder - done! Själv så duschar jag..Sminkar mig, fixar håret och sedan letar jag kläder i en timme eller så. Aldrig nöjd som vanligt eftersom allt hänger utanför. Men efter många om och men slinker även jag ut genom dörren.

Vi brummade ned till stan. Ut med vagnen och i med Elvis i den. Vi gick in till Helins bokhandel och köpte en kaligrafipenna (hm, heter det så?) till David. Därefter blev det Ewes Dammode för att äntligen köpa en BH i min storlek. Sagt och gjort. Hittade en Bh som såg okej ut och in i provhytten. Damn it, varför förstör dessa jäkla provhyttar alltid resten av dagen? Aja, jag köpte BH:n iallafall.. för 424 svenska rikstaler! FY FAN, snacka om bestulen. En helt vanlig bh som ser lika ut som vilken jäkla bysthållare som helst men mycket dyrare. Bara för att man är en kupa över det som finns i de vanliga klädesaffärerna. Damn it.

Äntligen ramlar inte dessa jäkla bröst ut ur bh:n, haha! Shit, det där lät ju väldigt avtändande, uuh. Fast jag sitter ju inte här och skriver för att ni ska bli hooorny heller så.....

Efter det brummade vi vidare till mina föräldrar eftersom jag ville låna en tablett för pollenallergi och annan allergi. Mitt ena öga började läcka på stan och min näsa fylldes med något som kallas för snor. Jag tror att jag börjar känna av pollen, fy tysan. Räcker det inte med att jag känner av katter? Fast kattallergin sätter ju sig på andningen nu för tiden i och för sig.

Vi filmade Elvis då vi var där. Min mamma flyttade på skålen som Elvis ville åt och han kom aldrig fram. Eller ja, tillslut lät mormor Eva honom få komma fram till vattenskålen (som för tillfället var tömd).

Jag lägger in filmen här:




Vi bestämde oss för att jag och Elvis skulle följa med David till Tai chi-träningen i söderhamn. Lite halvtråkigt sådär men det var väl okej. Var bara David som tränade just tai chi ikväll och det var väl därför. De andra tränade kung fu, som även David tränade förut. Det är inte bra om han tränar det eftersom han äter waran. Om han skulle sparras och få en smäll i magen kan han lätt få inre blödningar och liknande på grund av medicinen. Så det är därför han har gått över till tai chi och det trivs han ännu bättre med.

Just ja! Elvis sa pappa för första gången idag. Jag hörde det lite svagt då jag låg och halvt sov bredvid i sängen. Han försöker ju hela tiden säga det och imorse lyckades han en gång. Men efter det har det inte blivit rätt nå mer. Men det kommer väl!


Här är lite bilder på vår Elvis. Pappa David är med på en också. Sötisar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback